top of page
  • Laurine

Mijn reis naar Hawaï!


Afgelopen maand, bracht ik twee weken door op het prachtige Hawaï! Ik had het geluk om drie van deze mooie eilanden te bezoeken samen met mijn familie. Aangezien ik een heleboel activiteiten gedaan heb en dus ook een heleboel foto's genomen heb, ga ik niet alles over mijn reis in één blogpost aanhalen. Ik ga het spreiden over drie blogjes, zodat elke post gaat over een bepaald eiland. Vandaag vertel ik je alles over mijn avonturen op Big Island Hawaï.

Het eerste eiland dat ik bezocht, is ook meteen het grootste eiland. Vandaar de naam Big Island Hawaï.

Hawaï ligt in de Grote Oceaan, nog best wel ver van het vaste land van Amerika. Hierdoor was het een hele lange reis van België naar de eilandengroep Hawaï. Het uurverschil bedraagt 12 uur, hello jetlag! Daarom wilde we als eerste locatie iets dat ons meteen in vakantiestemming brengt! Dat werd het stadje Kona! Een bruisend kuststadje met prachtige stranden en gezellige restaurantjes.

Het hotel waarin mijn familie en ik verbleven, grensde direct aan de oceaan! Hoe leuk! Al deze kleurrijke kajaks lagen op het strand en ik werd hier zo vrolijk van! Men bouwde ook dit mini-eilandje met een authentiek huisje en oude beelden, hier kon je zo naartoe zwemmen.

We struinde ook door het stadje en kwamen dit prachtige gebouw tegen. Dit is een oud paleis van de koninklijke familie, voor dat Hawaï tot de Verenigde Staten behoorde. Nu is het gebouw open voor het publiek. Het gebouw is helemaal niet zo groot, zeker volgens onze west-Europese normen. Maar het is omringd door een prachtige tuin met palmbomen en heeft uitzicht over de zee. Dus zeker paleis-waardig.

De tweede dag in Kona zijn we gaan snorkelen! De oceaan is echt heel mooi hier en ze zit vol met kleurrijke vissen. Tijdens onze boottocht zagen we zelfs een hele school spinnerdolfijnen! Dat was heel bijzonder! Ik heb hier helaas geen foto's van, aangezien ik mijn camera niet bij had.

Op dag 3 verlieten we Kona en reden we naar de andere kant van eiland. Doordat het eiland zo groot is, verschilt de vegetatie ook enorm. Aan de andere zijde van het eiland zijn verschillende vulkanen, die we graag eens wilde bezoeken en dus ruilde we het kuststadje voor Hilo.

We bezochten het Volcano National Parc. Waar we een verschillende wandelingen deden. Hierboven zie je een foto van een gebied met een soort van geisers. Nadien wandelden we rondom de krater van een actieve vulkaan. Dat was echt een prachtige wandeling. Ik was erg verwonderd over hoe ver je kon kijken. Met al de steden die volstaan met gebouwen is zoiets zeldzamer geworden en het is nochtans zo mooi.

De volgende dag hebben we ook een wandeling gemaakt doorheen een lavatube. Dit is een tunnel/gang doorheen rotsen en deze is gevormd door een lavastroom. Het was een unieke ervaring om hierdoor te kunnen wandelen. De rest van de wandeling was door prachtige natuur. Zoals je ziet op de foto hieronder was het echt een heel regenwoud!

Hoe mysterieus ziet de ingang van deze lavatube eruit?

We waren maar twee dagen hier in Hilo en we hebben vrijwel enkel gewandeld in het Volcano National Parc. Dus besloten mijn moeder en ik om nog een avond wandeling te doen in een park in het centrum van Hilo. De temperaturen zijn zachter 's avonds, dus het is heerlijk om dan te gaan wandelen. Want rond die tijd heb je geen last van hitte, die er overdag wel is.

Deze bomen zijn toch werkelijk prachtig!

Ziezo, dit waren mijn foto's en avonturen op het Big Island Hawaï. Ik heb ontzettend genoten van mijn tijd daar. Nu ik al de foto's terug kijk, terwijl het buiten aan het regenen is, mis ik het mooie weer en de natuur heel erg. Volgende keer vertel ik je meer over Kauai, mijn persoonlijke favoriet!

-xxx-

Laurine

Disclaimer: Alle foto's in deze blogpost zijn door mij gemaakt en mogen niet worden overgenomen zonder mijn schriftelijke toestemming en naamsvermelding.

20191219_090426_edited.jpg

Hey allemaal!

​

Ik ben Laurine (19), een vrolijke studente Toegepaste Taalkunde met een passie voor schrijven. Hier op mijn blog deel ik mijn weg naar het bereiken van mijn dromen en tussendoor deel ik tips en al het moois dat mijn pad kruist.

​

Veel leesplezier!

-xxx-

 OVER MIJ 

 INSTAGRAM 

 FRIENDLY

 REMINDER 

Geluk is geen kathedraal,

misschien een klein kapelletje.

Geen kermis luid en kolossaal,

misschien een carrouselletje.

​

Geluk is geen zomer van smetteloos blauw,

maar nu en dan een zonnetje.

Geluk dat is geen zeppelin,

't is hooguit een ballonnetje.

​

- Toon Hermans

bottom of page