top of page
  • Laurine

4 denkbeeldige levens


Heb je ooit al eens gefantaseerd over wat je zou doen in een ander leven? Welke dromen je zou najagen en welke job je zou hebben? Onlangs las ik een blogpost op Lavendaire met een creatieve oefening: "5 imaginary lives". Deze oefening houdt in dat je nadenkt over wat je met je leven zou doen als je iets anders zou doen dan nu. Dat vond ik een heel tof idee, dus ik besloot om het zelf eens uit te proberen. Dus ik deel 4 denkbeeldige levens die ik wel zou willen leven.

Deze opdracht is heel leuk om te doen ongeacht je leeftijd. Werk je al? Denk dan eens na over wat voor andere studies of beroepen je had willen uitoefenen. En als je -net zoals mij- nog op school zit is het een hele goede oefening om te ontdekken wat voor studies je later zou willen doen. Op deze manier kom je erachter wat je fijn vindt om te doen en hoe je jouw tijd graag besteed. In de toekomst kan je dan meer tijd en aandacht besteden aan deze dingen.

1. AUTEUR

Over mijn eerste moest ik niet lang nadenken. Mijn grootste droom is om auteur te worden. Al van kinds af aan schreef ik verhaaltjes in schriftjes en later schreef ik op Wattpad. Als iemand vroeger aan mij vroeg wat ik later wilde worden, antwoordde ik steevast: schrijver. Mijn hoofd loopt over de ideeën en in mijn vrije tijd schrijf ik dan ook fictieverhalen. Momenteel staat dat op een lager pitje, aangezien ik meer tijd aan deze blog besteed. Maar mijn liefde voor boeken en schrijven is er zeker nog aanwezig! Mijn eigen boek in de winkel zien liggen, lijkt me zo bijzonder! De kunst van een verhaal te creëren en tot leven te kunnen brengen en daarmee mensen amuseren en inspireren door middel van woorden is echt een droom!

2. TEKSTSCHRIJVER

Deze lijkt misschien een beetje op de vorige, maar schrijven is nu eenmaal mijn passie en je kan er zoveel kanten mee op. Een tweede manier waarop ik mijn leven zou willen leven is als tekstschrijver bij bijvoorbeeld een tijdschrift. Het lijkt me heerlijk om met een heel team aan iets te werken, waar je elke maand resultaat van ziet. Volgens mij geeft dat heel veel voldoening. Bovendien kan je over verschillende onderwerpen schrijven en die variatie lijkt mij wel fijn.

3. BUITENLAND

Tot nu toe heb ik me in deze opdracht enkel toegespitst op beroepen, maar het leven is meer dan enkel je job. Voor mijn derde denkbeeldige leven zou ik graag in het buitenland wonen. En als ik mag kiezen, dan het liefst in Australië. Ik heb mijn hart verloren aan de mooie natuur, aangename temperaturen en warme mensen daar. Het lijkt me fantastisch om daar een tijd te studeren of te wonen. Men heeft daar een andere mindset dan hier in West-Europa. Meer aandacht en belang hechten aan buiten zijn en activiteiten doen en minder stress, daar teken ik voor. Ik denk dat je zoveel bijleert door in een ander land te wonen en het iets dat ik zeker ooit eens wil ervaren.

4. WEBSITE DESIGNER

Het leuk me altijd al ontzettend interessant om rond lay-out te werken. Denk aan de cover voor een boek of magazine. Maar het allerleukst lijkt mij om website designer te zijn. Het lijkt mij heel tof om een website of logo te ontwerpen. Dit is waarschijnlijk van al deze levens degene die het meest verschilt van mijn echte leven nu. Het uiterlijk van mijn blog is niet perfect, er is zeker nog ruimte voor verbetering. Maar ik vind het gewoon heel leuk om de lay-out van mijn blog te knutselen. Dus lijkt het me heel fijn om mooie websites te maken en te spelen met verschillende kleurschema's en designs. Ik zou het ook heel tof vinden om hier meer over te leren.

Ziezo, dit was een klein kijkje in mijn hoofd. Ik vond het heel leuk om hierover na te denken en raad jou dan ook zeker aan om het eens te proberen. Wat zou jij willen doen in een ander leven?

-xxx-

Laurine

20191219_090426_edited.jpg

Hey allemaal!

Ik ben Laurine (19), een vrolijke studente Toegepaste Taalkunde met een passie voor schrijven. Hier op mijn blog deel ik mijn weg naar het bereiken van mijn dromen en tussendoor deel ik tips en al het moois dat mijn pad kruist.

Veel leesplezier!

-xxx-

 OVER MIJ 

 INSTAGRAM 

 FRIENDLY

 REMINDER 

Geluk is geen kathedraal,

misschien een klein kapelletje.

Geen kermis luid en kolossaal,

misschien een carrouselletje.

Geluk is geen zomer van smetteloos blauw,

maar nu en dan een zonnetje.

Geluk dat is geen zeppelin,

't is hooguit een ballonnetje.

- Toon Hermans

bottom of page