top of page
  • Laurine

Augustus | favorieten


Wanneer je dit leest ben ik bezig mijn boekentas te maken voor de start van het nieuwe schooljaar. Morgen is het namelijk de eerste schooldag. Ik wil er nog niet te veel aan denken dat de vakantie voorbij is en ik veel minder vrije tijd zal hebben. En dus blik ik vandaag terug op de maand augustus en alle fijne dingen die ik heb meegemaakt!

-BOEKEN-

Inkt| Dit boek van Alice Broadway heeft eerst en vooral een prachtige cover! Een mooi design met een bronzen afwerking. Maar ook het verhaal is heel uniek. In de wereld van ... wordt alles op je lichaam getattoeeerd. Zowel mijlpalen als misstappen. Maar dan blijkt dat het allemaal een tikkeltje ingewikkelder is. Het boek was beter dan ik verwachtte en ik heb het met veel plezier gelezen.

The one memory of Flora Banks| Deze Engelstalige young-adult raad ik iedereen aan! Echt zo'n goed boek! Sinds haar tiende lijdt Flora aan geheugenverlies. Ze kan zich niet herinneren wat ze had als ontbijt, wat ze een uur geleden gedaan heeft,... Maar dan kust ze iemand, wie ze niet had mogen kussen. En ze kan het zich herinneren! Hierna volgt een heel avontuur. Dit is zonder twijfel een van mijn favoriete boeken geworden. Het onderwerp lijkt zwaar, maar het boek is luchtig en humoristisch. Flora voelt echt aan als een vriendin en je leeft erg met haar mee.

- FILMS-

The Circle| Een jonge vrouw wordt ingehuurd voor een functie bij internetbedrijf 'The Circle'. Het bedrijf linkt persoonlijke gegevens van klanten aan elkaar middels hun universele systeem, waardoor gebruikers een volledig eigen online identiteit krijgen in een tijd van beschaving en transparantie. Deze aanpak blijkt minder rooskleurig te zijn wanneer persoonlijke data in de verkeerde handen terecht komt.

Deze film was een aangename verrassing. Hij oversteeg mijn verwachtingen. De film is heel actueel en doet je stilstaan bij sociale media en je privacy. Heel confronterend.

-ERVARINGEN-

Hasselt| Vorige week besloot ik samen met twee vriendinnen een kleine trip te maken naar Hasselt! Ik was nog nooit in deze stad geweest en was dan ook erg nieuwsgierig. Hasselt is een bruisende en gezellige stad, dat zeker een bezoekje waard is. Ik maakte ook een aparte post over deze fijne dag.

Efteling| Naar traditie gaan mijn familie en ik ieder jaar één keer naar de Efteling. Dit is vrijwel het enigste pretpark waar ik ooit naartoe ga, omdat ik niet echt graag naar pretparken ga. Maar de Efteling is hier een uitzondering op, want hier kijk ik elk jaar weer naar uit! Het is een van de meest magische plekken op aarde. Ik heb hier echt van genoten.

Dagje aan zee|Onverwacht was het mooi weer de afgelopen week en daarom ging ik een dagje naar zee. Ik heb familie wonen aan de Belgische kust en die heb ik dan ook een bezoekje gebracht. Het was al een tijdje geleden dat ik ze had gezien, dus hebben we heerlijk kunnen bijpraten. Verder hebben we met de go-kart op de dijk gereden (iets wat ik nog nooit eerder gedaan heb) en een ijsje gegeten. Heerlijk!

Dit waren mijn laatste avonturen van deze zomer. Vandaag ga ik nog een beetje genieten van de rust en morgen vliegen we er weer in! Augustus was een fijne maand en ondanks de vele regen heb ik toch wat uitstappen kunnen doen. Helemaal opgeladen begin ik weer aan een nieuw schooljaar.

Heb jij leuke uitstappen gedaan in augustus?

-xxx-

Laurine

20191219_090426_edited.jpg

Hey allemaal!

Ik ben Laurine (19), een vrolijke studente Toegepaste Taalkunde met een passie voor schrijven. Hier op mijn blog deel ik mijn weg naar het bereiken van mijn dromen en tussendoor deel ik tips en al het moois dat mijn pad kruist.

Veel leesplezier!

-xxx-

 OVER MIJ 

 INSTAGRAM 

 FRIENDLY

 REMINDER 

Geluk is geen kathedraal,

misschien een klein kapelletje.

Geen kermis luid en kolossaal,

misschien een carrouselletje.

Geluk is geen zomer van smetteloos blauw,

maar nu en dan een zonnetje.

Geluk dat is geen zeppelin,

't is hooguit een ballonnetje.

- Toon Hermans

bottom of page