top of page
  • Laurine

Mijn reis naar Hawaï | Maui


Vandaag deel ik mijn laatste foto's van mijn prachtige reis in Hawaï. Het derde en laatste eiland dat ik bezocht, is Maui. Hier verbleven het langste van alle eilanden. Over Maui heb ik een beetje gemengde gevoelens. Enerzijds heeft het erg mooie natuur, maar deze wordt een beetje overheerst door de resorts en de winkelcentra. Maui bleek een beetje het Saint Tropez van Hawaï te zijn. Niet meteen mijn favoriet, maar gelukkig hebben we toch een heleboel mooie momenten beleefd. En deze deel ik vandaag met jullie!

Als je Maui ooit bezoekt raad ik je zeker aan om de Road to Hana te doen. Het is een lange autoweg langs de kustlijn, maar tegelijkertijd ook midden in het regenwoud! Zeker de moeite waard. Mocht je snel autoziek worden, waarschuw ik je alvast dat er héél veel bochten zijn in deze weg!

Dit mooie baaitje kom je dan bijvoorbeeld tegen. Ik denk dat we hier wel meer dan uur aan de kustlijn gestaan hebben. En hebben genoten van het rustgevende geluid van de golven. Heerlijk!

Deze plek was magisch! Ik heb er geen andere woorden voor.

Je moet niet altijd veel moeite doen om bijzondere dingen te zien. Deze slak kwamen mijn familie en ik net buiten onze kamer tegen. Deze slak was zo groot! Kijk naar de klavertjes links in beeld en vergelijk die met de grootte van de slak. Juist, ja. Gigantisch.

Op een ochtend besloten we naar een grote zoetwaterplas te gaan, waar je kon wandelen. Deze plek was bekend vanwege de vele watervogels die er leven. Zoals deze op de foto hierboven.

Hoewel het op deze foto lijkt alsof er heel veel wind was, was dit absoluut niet het geval. In tegendeel, het was er bloedheet!

En de dierenfoto's houden maar niet op! Toen we na een geweldige snorkelexpeditie langs de pier wandelden, zagen we een enorme zeeschildpad! Zo tof! Helaas had ik mijn camera niet bij. Maar toen we enkele dagen later weer bij de pier gingen kijken, was de zee veel woeliger. Geen zeeschildpadden, maar wel krabben! Overal waar je keek op de pier liepen grote zwarte krabben! Door de hoge golven werden ze op het land gesleurd en dus moesten ze met z'n allen weer naar de zee lopen. Het was heel bijzonder om zoveel krabben bij elkaar te zien. Dat is een ervaring dat ik niet snel zal vergeten!

En om af te sluiten nog enkele foto's van de mooie bomen en bloemen. Want stiekem ben ik verliefd geworden op de mooie natuur daar!

Dit was een heerlijke reis. Ik kon ontspannen en tegelijkertijd ook vele nieuwe dingen ontdekken. De ideale mix! En daarbij mis ik het zonnige weer nu al! Ik ben ontzettend dankbaar dat ik Hawaï kon bezoeken en de rijke cultuur kon ontdekken. Hawaï, ik zal je missen. Benieuwd naar mijn andere reisfoto's van Hawaï? Je vindt hier deel 1 en deel 2.

Welk land zou jij willen bezoeken?

-xxx-

Laurine

Disclaimer: Alle foto's in deze blogpost zijn door mij gemaakt en mogen niet worden overgenomen zonder mijn schriftelijke toestemming en naamsvermelding.

20191219_090426_edited.jpg

Hey allemaal!

​

Ik ben Laurine (19), een vrolijke studente Toegepaste Taalkunde met een passie voor schrijven. Hier op mijn blog deel ik mijn weg naar het bereiken van mijn dromen en tussendoor deel ik tips en al het moois dat mijn pad kruist.

​

Veel leesplezier!

-xxx-

 OVER MIJ 

 INSTAGRAM 

 FRIENDLY

 REMINDER 

Geluk is geen kathedraal,

misschien een klein kapelletje.

Geen kermis luid en kolossaal,

misschien een carrouselletje.

​

Geluk is geen zomer van smetteloos blauw,

maar nu en dan een zonnetje.

Geluk dat is geen zeppelin,

't is hooguit een ballonnetje.

​

- Toon Hermans

bottom of page