top of page
  • Laurine

6 reden waarom ik van de ochtend houd


Tegenwoordig krijgt iedereen de stempel opgeplakt: ochtendmens of avondmens. Ik ben zeker geen avondmens, dat staat vast. Maar ik weet niet zeker of ik mezelf als een ochtendmens zou omschrijven. Waar ik wel van overtuigd ben, is dat de ochtend mijn favoriete moment van de dag is! Ik deel zes redenen waarom en misschien geniet jij voortaan ook zoveel van de ochtend!

--- Ochtend ---

Krieken van de dag

Tijd voor de eerste lach

Bekommer je niet om morgen

In de ochtend verdwijnen je zorgen

Zie de zon ontwaakt

Het licht brengt raad

De schaduwen vluchten

Waardoor de geest kan luchten

Nieuwe kansen | Met elke nieuwe dag die aanbreekt, krijg je ook een heleboel kansen cadeau! Je hebt de kans om iets leuks te doen, om een ruzie bij te leggen en je dromen na te jagen. Het kan allemaal. Het is aan jou om er iets moois van te maken.

Zorgen lijken veel kleiner | Heb je 's avonds last van piekergedachten? Grote kans dat al deze zorgen in de ochtend veel onbenulliger kijken. Met de zonsopgang krijg je nieuwe moed en energie, waardoor je het gevoel hebt dat je alles aan kan!

Nieuwe ideeën | Dit puntje hangt een beetje samen met het vorige, namelijk omdat je in de ochtend op nieuwe ideeën of oplossingen komt. Misschien krijg je na een nachtje slapen plots een nieuw inzicht, waardoor je bepaalde problemen kan oplossen.

Zoveel tijd | Je hebt letterlijk nog de hele dag voor de boeg. Zeeën van tijd om alles te doen wat je wil. In de ochtend heb je nog geen last van tijdsdruk of stress, heerlijk!

Nieuwe herinneringen | Een nieuwe dag betekent nieuwe herinneringen maken! En niets is fijner dan leuke herinneringen maken, waar je met een glimlach op terug kunt kijken.

Fietsen in de buitenlucht | Dit is misschien niet voor iedereen het geval, maar ik fiets elke ochtend naar school. Dit is echt een hele toffe activiteit voor in de ochtend, want je bent in de buitenlucht en bovendien beweeg je ook nog eens. Daarbij helpt het goed om rustig je gedachten te ordenen voor je aan een drukke dag.

Wat is jouw favoriete deel van de dag?

-xxx-

Laurine

20191219_090426_edited.jpg

Hey allemaal!

​

Ik ben Laurine (19), een vrolijke studente Toegepaste Taalkunde met een passie voor schrijven. Hier op mijn blog deel ik mijn weg naar het bereiken van mijn dromen en tussendoor deel ik tips en al het moois dat mijn pad kruist.

​

Veel leesplezier!

-xxx-

 OVER MIJ 

 INSTAGRAM 

 FRIENDLY

 REMINDER 

Geluk is geen kathedraal,

misschien een klein kapelletje.

Geen kermis luid en kolossaal,

misschien een carrouselletje.

​

Geluk is geen zomer van smetteloos blauw,

maar nu en dan een zonnetje.

Geluk dat is geen zeppelin,

't is hooguit een ballonnetje.

​

- Toon Hermans

bottom of page