top of page
  • Laurine

6 redenen om in het buitenland te studeren


Steeds meer jongeren kiezen ervoor om enkele maanden of een jaar in het buitenland te studeren. En dat is helemaal niet zo'n gek idee, want in het buitenland studeren heeft een heleboel voordelen. Ben je benieuwd? Lees dan zeker verder!

Nieuwe taal leren|

Een nieuwe taal leren gaat nergens zo gemakkelijk als in een land waar iedereen die taal spreekt. Of je nu aan een internationale school gaat studeren of niet, in beide gevallen zal je voortdurend in contact komen met de taal. In de supermarkt, met vrienden, televisie,... Doordat je als het ware ondergedompeld wordt in de taal zal je het veel sneller leren dan achter de schoolbanken.

Cultuur echt leren kennen|

Als je op vakantie gaat, kom je vaak al wel een beetje in aanraking met de cultuur van een land. Maar pas wanneer je de cultuur door de ogen van een inwoner in plaats van een toerist bekijkt, kan je een goed beeld vormen van de mensen en de levensstijl.

Zelfstandig worden|

Je gaat helemaal in je eentje naar het buitenland en dus is het tijd om op je eigen benen te staan. Je moet voor jezelf zorgen en je eigen keuzes maken.

Leerzaam|

In het buitenland studeren is in het algemeen heel leerzaam. Je leert nieuwe mensen en nieuwe plekken kennen. Maar ook om zelfstandig te zijn en 'ja' te zeggen tegen nieuwe dingen. Kleine en grote dingen, je komt gegarandeerd weer terug thuis met een nieuwe kijk op de wereld.

Vrienden overal ter wereld|

Een leuk pluspunt: na je buitenlands avontuur heb je vrienden over de hele wereld. Een prima excuus om op reis te gaan naar de thuislanden van je nieuwe vrienden!

Uit comfort zone stappen|

In het buitenland studeren is één groot avontuur! Je wordt gedwongen om buiten je comfort zone te stappen en nieuwe vrienden te maken. Nieuwe ervaringen op doen en een nieuwe taal te durven spreken in het openbaar. Alles is nieuw en dat is fijn!

Zelf zou ik het ook echt geweldig vinden om een jaartje in het buitenland te vertoeven. Ik hoop dat ik deze kans ooit krijg en de droom kan waarmaken. En wat zou jij doen? Zie je dit ook wel zitten of blijf je liever gezellig thuis?

-xxx-

Laurine

20191219_090426_edited.jpg

Hey allemaal!

Ik ben Laurine (19), een vrolijke studente Toegepaste Taalkunde met een passie voor schrijven. Hier op mijn blog deel ik mijn weg naar het bereiken van mijn dromen en tussendoor deel ik tips en al het moois dat mijn pad kruist.

Veel leesplezier!

-xxx-

 OVER MIJ 

 INSTAGRAM 

 FRIENDLY

 REMINDER 

Geluk is geen kathedraal,

misschien een klein kapelletje.

Geen kermis luid en kolossaal,

misschien een carrouselletje.

Geluk is geen zomer van smetteloos blauw,

maar nu en dan een zonnetje.

Geluk dat is geen zeppelin,

't is hooguit een ballonnetje.

- Toon Hermans

bottom of page