top of page
  • Laurine

September | favorieten


Het is alweer bijna oktober, ongelooflijk. September was een erg drukke maand, met helaas heel wat regen. Maar de start van de herfst was ook weer een goed excuus om mijn wintergarderobe een beetje aan te vullen. Vandaag deel ik mijn favorieten van de afgelopen maand!

- ITEMS -

Nieuwe jas | Aangezien het begin september leek alsof de winter al gearriveerd was, was het hoognodig om een nieuwe winterjas aan te schaffen. Eentje die goed tegen de regen en de wind kan en bovendien nog lekker warm is ook. Ik vond bij AS Adventure een jas van Ayacucho. Deze heeft een bijhorende fleece die je ook afzonderlijk kan gebruiken. Zo kan ik deze fijne jas nu al aan en ook als het begint te vriezen. Heel handig! Het was geen goedkope aankoop, maar ik ga ervan uit dat deze jas nog vele jaren meegaat.

Blauw rokje| Deze maand heb ik plots heel veel zin om rokjes te dragen. Meestal kies ik uit gemakzucht een jeans en een trui uit, maar de laatste weken nam ik steeds vaker een rokje uit de kast. Daarom kocht ik dit prachtige rokje van Nice things, Paloma. Het heeft een mooie blauwgroene kleur en mooie details. De stiksels zijn zichtbaar wat een heel speels effect geeft. Ik ben echt verliefd op dit mooie item!

Groen rokje| Ja, nog een rokje! Ik heb helemaal niet veel rokjes, dus deze maand heb ik mijn collectie een beetje uitgebreid. Ik kocht een donkergroen suède rokje bij Costes. Het is een A-lijn model en het heeft allemaal knopjes aan de voorkant. Ik vind het een hele toffe kleur voor in de winter en ik kan niet wachten om het te dragen!

- BOEKEN -

Levensbloed| Het geweldige vervolg op Eerste leven van Gena Showalter stelt zeker niet teleur en evenaart het zijn voorganger, alleen met nog meer spanning! Ik ben razend benieuwd naar het laatste deel van deze trilogie!

Myriad en Troika hebben om Tenley gevochten vanwege de bijzondere kracht die ze bezit. Beide rijken zijn ervan overtuigd dat degene die haar ziel wint meer macht zal krijgen. Met haar laatste adem heeft Tenley uiteindelijk gekozen voor Troika, het rijk van licht en liefde. Dat heeft echter grote consequenties. Niet alleen verkeert ze nog steeds in gevaar, maar ook staat ze nu lijnrecht tegenover Killian, de jongen die bij Myriad hoort en die ze maar niet kan vergeten. Ondertussen dreigt Killian zijn eeuwige leven te verliezen. Hij heeft nog maar één kans op redding: Tenley verslaan in een spel dat zij nog nooit gespeeld heeft…

Het duister dat ons scheidt| Dit boek van Renate Dorrestein is ver buiten mijn comfortzone. Het is meer een psychologisch verhaal, iets waar ik meestal niet zo snel naar grijp. Desondanks heb ik erg genoten van dit boek en het verhaal mij positief verrast.

Een klein meisje groeit op in een vredig dorp, waar zij samen met haar moeder de oude, krakende pastorie bewoont. Ook de Lucos wonen daar, twee vriendelijke, wereldvreemde mannen van wie iedereen aanneemt dat het kamerhuurders zijn. Alles verandert als de moeder van Loes wegens een onbegrijpelijke moord tot een lange gevangenisstraf wordt veroordeeld. Geruchten en speculaties grijpen al snel om zich heen en Loes is nergens meer veilig.

- ERVARINGEN -

Start schooljaar| Inmiddels heb ik de eerste maand school achter de rug en zoals gewoonlijk is het erg vermoeiend. Maar gelukkig is de routine ook wel erg fijn. Voorlopig gaat alles prima op school, dus dat is erg fijn. En deze maand had ik ook mijn laatste 'eerste schooldag', een mijlpaal als je 't mij vraagt. ;)

Ik hoop dat jij ook een fijne maand hebt gehad en vele leuke momenten hebt beleefd!

-xxx-

Laurine

20191219_090426_edited.jpg

Hey allemaal!

​

Ik ben Laurine (19), een vrolijke studente Toegepaste Taalkunde met een passie voor schrijven. Hier op mijn blog deel ik mijn weg naar het bereiken van mijn dromen en tussendoor deel ik tips en al het moois dat mijn pad kruist.

​

Veel leesplezier!

-xxx-

 OVER MIJ 

 INSTAGRAM 

 FRIENDLY

 REMINDER 

Geluk is geen kathedraal,

misschien een klein kapelletje.

Geen kermis luid en kolossaal,

misschien een carrouselletje.

​

Geluk is geen zomer van smetteloos blauw,

maar nu en dan een zonnetje.

Geluk dat is geen zeppelin,

't is hooguit een ballonnetje.

​

- Toon Hermans

bottom of page