top of page
  • Laurine

6 Boeken die ik nog wil lezen


Als je mijn blog al een tijdje volgt, dan weet je vast dat ik een enorme boekenliefhebber ben. Met een oneindig lange wish-to-read-lijstje als gevolg. Aangezien ik vorige week naar de boekenbeurs in Antwerpen ging en ook voor mijn verjaardag een aantal boeken heb gekregen, leek het me een goed moment om even stil te staan bij de boeken die ik nog graag wil lezen.

Escape room -Maren Stoffels

Vier jongeren geven zich op voor een escape room, waar ze binnen de tijd raadsels moeten oplossen om te ontsnappen. Maar dan blijkt dat de persoon die hen opsluit niet van plan is hen te laten gaan. En dan begint het spel pas echt, want wie van deze vrienden is het doelwit?

Dit boek heb ik stiekem al uitgelezen, want eens ik begon met lezen was ik niet meer weg te slaan bij dit boek en daarbij telde het nog geen 200 bladzijden...;) ). Als je van spannende thrillers houdt is dit YA-boek echt iets voor jou! Tijdens het lezen heb je de hele tijd een akelig gevoel (maar dan op een leuke manier) en kan je niet wachten tot het einde.

The Next Together - Lauren James |

Katherine en Matthew worden telkens weer opnieuw geboren. Telkens in een ander tijds- en ruimtekader en telkens veranderen ze de geschiedenis voor goed. Bovendien worden ze elke keer weer hopeloos verliefd op elkaar.

In dit boek volg je het duo door heen verschillende eeuwen waarin Katherine en Matthew de wereld proberen te redden en tegelijkertijd ontdekken wat er met hen aan de hand is. Wat moeten de twee doen om hun happily ever after te krijgen.

Begin dit jaar las ik The last beginning, wat eigenlijk het vervolg is op dit boek. Maar dat had ik eerst niet door, oeps. Toen ik achter het bestaan van dit boek kwam, wist ik meteen dat ik dit boek ook wilde lezen, want Lauren James weet de hoe je een knaller van een einde kan schrijven en daarbij bevat haar schrijfstijl een heleboel humor!

Zwart spreuk - Claudia Gray |

Nadia stamt af van heksen, maar als haar moeder plots verdwijnt is ze nog maar deels ingewijd in de magie. Haar vader besluit dat ze moeten verhuizen om weer een nieuwe start te maken, maar al gauw blijkt dat er iets vreemd aan de hand is in Captive's Sound. Maar dan kan Nadia in haar eentje niets aan veranderen, toch? Maar dan krijgt ze onverwacht hulp van een geheimzinnige jongen, die beweert dat haar familie vervloekt is...

Na het lezen van de vuurvogel-trilogie was ik helemaal verliefd op de magische boeken van Claudia Gray. En dus zijn mijn verwachtingen voor de Spellcaster-trilogie best wel hoog. Ik kan niet wachten om in dit boek te beginnen en nieuwe dromerige werelden vol magie te ontdekken!

The secrets of the mad - Dodie Clark |

Dit is een boek geschreven door YouTuber en zangeres Dodie Clark. Het gaat over jezelf leren kennen en levenslessen die zij al heeft geleerd in haar leven en die ze wil delen met anderen. Verder gaat het ook over orde brengen in je warrige hoofd vol met angsten, hersenspinsels en andere gedachten.

Ik ben van plan om met een open blik in dit boek te stappen, aangezien ik geen idee heb over wat ik kan verwachten. Ik ben benieuwd!

Let it snow - John Green, Maureen Johnson & Lauren Myracle |

Dit kerstverhaal is geschreven door drie bestsellerauteurs. Ze schreven ieder een verhaal en dat op het einde van Let it snow samen komt en een heerlijk knus verhaal vormt. Ideaal om bijweg te dromen tijdens de feestdagen!

Als het waar is - Tara Altebrando |

Kaylee bezit bovennatuurlijke krachten. Ze kan dingen laten gebeuren als ze er aan denkt. Iemand laten struikelen, een glas doen kapot springen. Maar dan ontdekt Kaylee dat haar biologische moeder diezelfde telekinetische gaven heeft en hierdoor veroordeelt is voor moord. Haar moeder ontkent dit in alle talen. Volgens Kaylee is het tijd dat de waarheid aan het licht komt en dus gaat ze op onderzoek uit.

Eerder dit jaar las ik Verdwenen van Tara Altebrando en dit boek heeft na het lezen een diepe indruk op mij achter gelaten. Dus zodra ik hoorde dat deze schrijfster een nieuwe YA ging uitbrengen, kwam dit boek op mijn verlanglijstje te staan.

Welk boek wil jij graag lezen?

20191219_090426_edited.jpg

Hey allemaal!

Ik ben Laurine (19), een vrolijke studente Toegepaste Taalkunde met een passie voor schrijven. Hier op mijn blog deel ik mijn weg naar het bereiken van mijn dromen en tussendoor deel ik tips en al het moois dat mijn pad kruist.

Veel leesplezier!

-xxx-

 OVER MIJ 

 INSTAGRAM 

 FRIENDLY

 REMINDER 

Geluk is geen kathedraal,

misschien een klein kapelletje.

Geen kermis luid en kolossaal,

misschien een carrouselletje.

Geluk is geen zomer van smetteloos blauw,

maar nu en dan een zonnetje.

Geluk dat is geen zeppelin,

't is hooguit een ballonnetje.

- Toon Hermans

bottom of page