top of page
  • Laurine

November | favorieten


November was een drukke maand. Veel huiswerk en voorbereiden op de aankomende examens. Maar ik deed ook veel leuke dingen zoals mijn zeventiende verjaardag vieren, het theater bezoeken en naar de film gaan. Benieuwd naar wat mij is bijgebleven deze maand?

- ITEMS -

Groene blouse | Begin november kocht ik een prachtige groene blouse met een toffe print van VILA, met een bon die ik nog ergens had liggen. Ik was meteen verliefd op de mooie print dat een subtiele glitterdraad bevat. Heel tof voor in eender welk seizoen.

Zachte Poncho | Voor mijn verjaardag kreeg ik een super zachte blauw-grijze poncho. Ik vind het heerlijk om in mijn pyjama en met deze poncho een boek te lezen op de bank, zo ontspannend.

Zilver armbandje | Ik schrijf inmiddels al een tijdje brieven met Marthe van ... En bij haar laatste brief stuurde ze heel lief een zilveren armbandje voor mijn verjaardag. Het is heel fijn en elegant, echt heel mooi. (Nog eens bedankt Marthe!)

- BOEKEN -

Escape room | Vier jongeren geven zich op voor een escape room, waar ze binnen de tijd raadsels moeten oplossen om te ontsnappen. Maar dan blijkt dat de persoon die hen opsluit niet van plan is hen te laten gaan. En dan begint het spel pas echt, want wie van deze vrienden is het doelwit?

Als je van spannende thrillers houdt is dit YA-boek echt iets voor jou! Tijdens het lezen heb je de hele tijd een akelig gevoel (maar dan op een leuke manier) en kan je niet wachten tot het einde.

The Next Together | Katherine en Matthew worden telkens weer opnieuw geboren. Telkens in een ander tijds- en ruimtekader en telkens veranderen ze de geschiedenis voor goed. Bovendien worden ze elke keer weer hopeloos verliefd op elkaar. In dit boek volg je het duo door heen verschillende eeuwen waarin Katherine en Matthew de wereld proberen te redden en tegelijkertijd ontdekken wat er met hen aan de hand is. Wat moeten de twee doen om hun happily ever after te krijgen.

Begin dit jaar las ik The last beginning en ik was vanaf de eerste bladzijde razend enthousiast over dit boek en dus moest ik dit andere boek van Lauren James ook zeker lezen en het voldeed volledig aan mijn hoge verwachtingen. Een aanrader!

- ERVARINGEN -

Verjaardag | Yay! Begin deze maand werd ik zeventien (say what?! ) en ik moet er stiekem nog een beetje aan wennen. Maar ik heb deze verjaardag fijn gevierd met familie en vrienden. Ik ben heel benieuwd wat dit nieuwe levensjaar mij allemaal gaat brengen!

Theater | Deze maand was gevuld met theater. Zo bezocht ik enerzijds de voorstelling: "In de hemel is het schoon", waar mijn vader in mee speelde. Dit was een toffe komedie met hilarische scènes en een sterke cast. En deze week ging ik naar de voorstelling "Alleen" van Sara de Roo. Een monoloog over een huwelijk tussen een atheïst en een moslim en over omgaan met religie verschillen. Beide hele fijne voorstellingen!

Cinema | Ik bezocht niet enkel het theater, maar ook de cinema. Ik ging met wat vrienden naar de actie-thriller "The Foreigner" kijken. Deze spannende film wordt vertolkt door steracteurs zoals Jackie Chan en Pierce Brosnan. Dit is een film met een politiek verhaal aangevuld met veel actie en een vleugje emotie.

- OVERIGE -

Use Less - YouTube kanaal | Deze maand ontdekte ik dit YouTube kanaal over duurzaam leven. Minder afval, duurzame alternatieven en een capsule wardrobe. Al deze dingen bespreekt de Deense Signe in haar video's en op haar gelijknamige blog Use Less. Ik denk dat het niet slecht is om af en toe stil te staan bij kleine veranderingen die het milieu helpen en Signe doet dit op een subtiele manier. Dus fashion lovers neem eens een kijkje op haar blog!

Op naar de laatste maand van 2017! Voor mij betekent dit hard werken (iets met examens enzo... ;) ) en dan ontspannen en genieten van de feestdagen!

20191219_090426_edited.jpg

Hey allemaal!

​

Ik ben Laurine (19), een vrolijke studente Toegepaste Taalkunde met een passie voor schrijven. Hier op mijn blog deel ik mijn weg naar het bereiken van mijn dromen en tussendoor deel ik tips en al het moois dat mijn pad kruist.

​

Veel leesplezier!

-xxx-

 OVER MIJ 

 INSTAGRAM 

 FRIENDLY

 REMINDER 

Geluk is geen kathedraal,

misschien een klein kapelletje.

Geen kermis luid en kolossaal,

misschien een carrouselletje.

​

Geluk is geen zomer van smetteloos blauw,

maar nu en dan een zonnetje.

Geluk dat is geen zeppelin,

't is hooguit een ballonnetje.

​

- Toon Hermans

bottom of page