top of page
  • Laurine

Tenerife in foto's! | deel 2


Het lijkt inmiddels al weer een hele tijd geleden en toch was ik twee weken geleden nog van de zon aan het genieten in Tenerife! Vorige week deelde ik al een eerste lading foto's en vandaag deel ik er nog enkele. Zo kan jij ook even genieten van de schoonheid van Tenerife!

Malaga, wijd uitgestrekte terrassen in het hart van een bergketen. Dit bergdorpje is nog maar enkele tientallen jaren bereikbaar via een verharde weg. Een verborgen pareltje dus. Ook al zit je hier meer aan de regenachtige zijde van het eiland is ook deze mooie locatie een bezoekje waard. Want door het vochtigere klimaat is de natuur hier veel weelderiger dan aan de dorre en droge kant.

Vervolgens brachten we een bezoekje aan het gezellige havendorpje Garachico. De combinatie van de mooie architectuur en het woeste water zorgt voor een stadje met veel charme. Het stadje is gebouwd op lavastenen, wat het weer een unieke uitstraling geeft.

Kunnen we het eventjes hebben over hoe lichtblauw dit water is?! Deze foto is niet bewerkt met een filter, maar toont de echte kleur van het water. Echt heel bijzonder!

De volgende dag was het tijd om El Teide te bezoeken. Dit is de grootste vulkaan van heel Spanje. Op deze foto zie je de krater van een andere oude uitgedoofde vulkaan in hetzelfde gebied. Het landschap was hier zo weids, je kon echt zo ver kijken!

Helaas, konden we niet al te lang van het mooie landschap genieten, aangezien er ontzetten veel wind was! Het scheelde niet veel of je waaide er weg. Maar die wind zorgde ook voor mooie rotsen zoals deze op de foto. Door de wind nemen de rotsen deze gekke vormen aan, heel tof!

En dan de vulkaan waar het allemaal om draait: El Teide! Hele mooie vulkaan en goed zichtbaar door het vlakke landschap eromheen. Echt prachtig was het hier!

Ik vind het zo fijn om deze blogpost te schrijven en al deze mooie momenten en bijzondere plekken weer terug te herbeleven. :) Het was een geweldige reis, waarop ik echt tot rust kon komen. Ik kon met een gerust hart 2017 achter mij laten en vol enthousiasme en energie aan 2018 beginnen!

Ben jij weleens op Tenerife geweest?

20191219_090426_edited.jpg

Hey allemaal!

​

Ik ben Laurine (19), een vrolijke studente Toegepaste Taalkunde met een passie voor schrijven. Hier op mijn blog deel ik mijn weg naar het bereiken van mijn dromen en tussendoor deel ik tips en al het moois dat mijn pad kruist.

​

Veel leesplezier!

-xxx-

 OVER MIJ 

 INSTAGRAM 

 FRIENDLY

 REMINDER 

Geluk is geen kathedraal,

misschien een klein kapelletje.

Geen kermis luid en kolossaal,

misschien een carrouselletje.

​

Geluk is geen zomer van smetteloos blauw,

maar nu en dan een zonnetje.

Geluk dat is geen zeppelin,

't is hooguit een ballonnetje.

​

- Toon Hermans

bottom of page