top of page
  • Laurine

Leven in het nu | Schrijfsel


We spenderen zoveel winters wachtend op de zomer,

we spenderen zoveel dagen wachtend op het weekend,

we spenderen zoveel nachten wachtend op de ochtend.

Wanneer leven we in het nu?

Wanneer leven we in het nu? Een goede vraag, maar geen simpel antwoord. We geloven allemaal graag dat we vrijwel altijd in het nu leven en dat we genieten van elk moment, maar stiekem weten we dat dit maar zelden het geval is. Het leven draait momenteel om vooruitgang en gaan, gaan, gaan. Vooral niet te veel stil blijven staan. Toch is het vaak ook niet slecht om even stil te blijven staan. Want je mag zoveel plannen en organiseren en piekeren over de toekomst, al wat je hebt is dit moment.

Tegenwoordig zeurt iedereen voortdurend de oren van andermans hoofd. Er is altijd wel iets dat beter kan of niet helemaal is zoals je wil, maar nu eenmaal niet alles is perfect. De laatste tijd lijkt het echter dat we helemaal niet meer kunnen omgaan met situaties die niet helemaal naar onze hand staat. En in plaats van er het beste van te maken, wachten we dan ongeduldig tot het voorbij is en er weer betere dingen op ons pad komen.

Zodoende smachten we tijdens de koude wintermaanden naar de zomer en tellen we alle werkdagen af naar het verlossende weekend en iedere nacht dat we in ons bed kruipen kunnen we aan niets anders denken dan de ochtend die op ons wacht. Maar terwijl we dat doen verspillen we zoveel kostbare tijd waarin we ook dolgelukkig zouden kunnen zijn. Dus misschien is het wel eens dringend tijd om onszelf bij de les te roepen en dankbaar te zijn voor ieder moment van elke dag.

Doe jezelf een plezier en wacht niet op het ideale moment. Wacht niet tot je promotie krijgt, wacht niet tot iemand je liefheeft, wacht niet tot je op vakantie kan naar een tropisch land. Maar maak er het beste van. En als er dan toch zo'n 'perfect' moment plaatsvindt, wel geniet er dan maar met volle teugen van. :)

20191219_090426_edited.jpg

Hey allemaal!

​

Ik ben Laurine (19), een vrolijke studente Toegepaste Taalkunde met een passie voor schrijven. Hier op mijn blog deel ik mijn weg naar het bereiken van mijn dromen en tussendoor deel ik tips en al het moois dat mijn pad kruist.

​

Veel leesplezier!

-xxx-

 OVER MIJ 

 INSTAGRAM 

 FRIENDLY

 REMINDER 

Geluk is geen kathedraal,

misschien een klein kapelletje.

Geen kermis luid en kolossaal,

misschien een carrouselletje.

​

Geluk is geen zomer van smetteloos blauw,

maar nu en dan een zonnetje.

Geluk dat is geen zeppelin,

't is hooguit een ballonnetje.

​

- Toon Hermans

bottom of page