top of page
  • Laurine

5 Stappen voor meer selflove


Ik vermeldde het al eerder in mijn bullet journal post van deze maand dat ik meer wilde focussen op selflove. Zo schrijf ik heel deze maand elke dag iets op wat ik fijn vind aan mezelf en geloof me inmiddels zijn we halverwege februari en is mijn inspiratie ook bijna uitgeput.

Toch is er niets belangrijker dan je goed in je eigen vel te voelen. Heb jij soms last dat je niet zo lief bent voor jezelf? Ik deel vandaag een aantal simpele dingen die je kan doen en die maar een minuutje tijd vragen, maar waardoor je meteen veel blijer met jezelf bent.

GLIMLACH 1 MINUUT NAAR JEZELF IN DE SPIEGEL

Het klinkt misschien een beetje dwaas, maar door te glimlachen voel je je meteen beter in je vel en doordat je in de spiegel kijkt ga je dat blije gevoel associëren met jezelf. Een minuutje lijkt misschien niet zo lang, maar eens je bezig bent zal je voelen hoeveel verschil het maakt.

SCHRIJF 3 UITERLIJKE DINGEN OP DIE JE MOOI VINDT AAN JEZELF

Drie dingen is bijlange niet zoveel en is een haalbaar aantal. Kijk nog een keer in de spiegel en kijk dat jouw golvende haren prachtig zijn en dat je ogen sprankelen. Iedereen is mooi omdat hij/zij uniek is.

SCHRIJF JE 5 FAVORIETE EIGENSCHAPPEN VAN JEZELF OP

Ben jij behulpzaam of doelgericht? Heb jij veel zelfvertrouwen of ben je heel intelligent? Ben je attent of ben je een goede luisteraar? Wat het ook is dat jou een fijne persoon maakt, schrijf het op en neem het briefje erbij wanneer je nood hebt aan een beetje zelfvertrouwen.

NOEM VIJF DINGEN WAAR JE TROTS OP BENT

Heb jij een succesvol bedrijf of ben je een fantastische moeder? Haalde je een sterk resultaat op die ene test of heb je ooit weleens een vriend in nood geholpen? Zowel kleine en grote dingen die je ooit bereikt hebt en waar je met trots en een glimlach op terugkijkt zijn allemaal even belangrijk. Door hier van tijd tot tijd op terug te blikken word je eraan herinnerd dat je al fantastische dingen gedaan hebt en dat je werkelijk geweldig bent!

VRAAG IEMAND ANDERS WAT ZE FIJN VINDEN AAN JOU

Familie, vrienden, collega's,... Vraag hen wat ze zo fijn vinden aan jou en misschien zien zij wel dingen waar jij niet bij stilstaat. Deze mensen staan dicht bij je en kennen jou bijna net zo goed als jijzelf, dus zij kunnen het weten.

Ik hoop dat je na het lezen van dit artikel een grote glimlach op je gezicht hebt en dat je een beetje meer zelfvertrouwen hebt dan enkele minuten geleden. :)

20191219_090426_edited.jpg

Hey allemaal!

​

Ik ben Laurine (19), een vrolijke studente Toegepaste Taalkunde met een passie voor schrijven. Hier op mijn blog deel ik mijn weg naar het bereiken van mijn dromen en tussendoor deel ik tips en al het moois dat mijn pad kruist.

​

Veel leesplezier!

-xxx-

 OVER MIJ 

 INSTAGRAM 

 FRIENDLY

 REMINDER 

Geluk is geen kathedraal,

misschien een klein kapelletje.

Geen kermis luid en kolossaal,

misschien een carrouselletje.

​

Geluk is geen zomer van smetteloos blauw,

maar nu en dan een zonnetje.

Geluk dat is geen zeppelin,

't is hooguit een ballonnetje.

​

- Toon Hermans

bottom of page