top of page
  • Laurine

Onverwachte wendingen & eerste oorbellen!


Gisteren nam mijn dag een tamelijk onverwachte wending en daar wilde ik het toch eventjes over hebben. Want ik heb het vaak wel moeilijk met dat soort plotselinge wijzigingen in mijn planning, maar deze keer leidde het wel tot iets leuks!

Momenteel heb ik krokusvakantie en heb ik dus een weekje vrij (wanneer je dit leest is het helaas wel al de laatste dag :/ ) en ik had een heleboel plannen gemaakt met vrienden en vriendinnen. Maar dat betekent niet altijd dat deze ook doorgaan. Zo had ik begin deze week afgesproken met een vriendin om samen naar Leuven te gaan, maar er kwam iets tussen en het ging niet door. Ik was toen erg teleurgesteld, want ik had er erg naar uit gekeken.

Gisteren had ik -normaal gezien- een sollicitatiegesprek voor een mogelijke vakantiejob. Ik was stiekem best wel nerveus en mijn gevoel bestond uit een mix van enthousiasme en stress. Maar plots kreeg ik een bericht dat de desbetreffende persoon ziek was en dat het gesprek dus uitgesteld zou moeten worden. Jammer vond ik dat, maar het was nu eenmaal overmacht.

Dat soort kleine tegenslagen kunnen mij dan al snel van de kaart brengen, want plots heb ik dan onverwacht een hele dag vrij. En dus besloot ik iets te doen, waar ik al een tijdje over aan het nadenken was: gaatjes laten schieten. Dus stapte ik spontaan binnen bij de juwelier en enkele minuten later had ik mijn eerste oorbellen.

Nu ik ze eenmaal heb, kan ik maar niet begrijpen dat het me zeventien jaar heeft gekost om ze te laten schieten. Ik ben er namelijk dolblij mee en laat geen enkele kans liggen om ze in de spiegel te bewonderen. :)

Als je mij 's ochtends had gevraagd of ik de dag zou eindigen met oorbellen in mijn oren, zou ik je niet geloofd hebben, maar zo kreeg deze dag toch nog een leuk einde. En dus laat kleine tegenslagen je niet tegenhouden, everything happens for a reason!

Heb jij oorbellen? En zo ja, hoe oud was je toen je ze voor het eerst liet schieten?

20191219_090426_edited.jpg

Hey allemaal!

​

Ik ben Laurine (19), een vrolijke studente Toegepaste Taalkunde met een passie voor schrijven. Hier op mijn blog deel ik mijn weg naar het bereiken van mijn dromen en tussendoor deel ik tips en al het moois dat mijn pad kruist.

​

Veel leesplezier!

-xxx-

 OVER MIJ 

 INSTAGRAM 

 FRIENDLY

 REMINDER 

Geluk is geen kathedraal,

misschien een klein kapelletje.

Geen kermis luid en kolossaal,

misschien een carrouselletje.

​

Geluk is geen zomer van smetteloos blauw,

maar nu en dan een zonnetje.

Geluk dat is geen zeppelin,

't is hooguit een ballonnetje.

​

- Toon Hermans

bottom of page