top of page
  • Laurine

Mijn eindejaarsreis | Rome


Inmiddels ligt mijn eindejaarsreis naar Italië al weer meer dan een week achter me. Heel gek, eigenlijk. Laat ik eerst en vooral beginnen met hoe erg ik heb genoten van deze reis! Het zonnige weer heeft me echt goed gedaan en daarbij hebben we zulke mooie plekken bezocht! Ik heb dan ook een heleboel foto's genomen, waarvan ik er ook enkele met jullie wil delen. Vandaag vertel ik enkel over de dagen die ik in Rome heb gespendeerd en dan zien jullie binnenkort wat ik heb uitgespookt in Napels.

Ik was nog niet eerder in Rome geweest, maar het was een stad die zeker ooit eens wilde bezoeken. Als je mij al wat langer kent, weet je dat ik meer van natuur dan van steden houd, maar toch heb ik het enorm naar mijn zin gehad in Rome!

Hoe leuk zijn deze autootjes? Maakt het straatbeeld ineens wat kleurrijker!

De bekende Trevifontein! Hoewel het plein zelf heel klein was (ook vanwege te talloze toeristen) was de fontein heel indrukwekkend! Zeker in de felle namiddagzon was het werkelijk een plaatje!

Goed, dit gebouw is dus gigantisch. De foto doet het gebouw geen recht aan, maar het was erg moeilijk om het volledig in beeld te krijgen. Maar dit bouwwerk is in één woord: imposant.

Het Colosseum! Twee jaar geleden bezocht ik een ander amfitheater in Noord-Italië. Het was uiteraard veel kleiner dan het Colosseum, maar wat me het meest teleurstelde was dat het vanbinnen helemaal gemoderniseerd was naar een theater voor opera en dergelijke. Dat vond ik erg jammer, want ik had graag gezien hoe het er in de oudheid moet uitgezien hebben. Gelukkig is het Colosseum nog veel authentieker!

Vervolgens bezochten we het Forum Romanum. Ik heb echt genoten van dit bezoek, want de ruïnes waren echt prachtig. Dankzij de leerlingen van de latijnse kregen we ook wat achtergrond bij sommige gebouwen, waardoor het meer werd dan een hoop stenen.

Beeld je eens in dat alle straten en pleinen omringd zouden zijn door zulke indrukwekkende architectuur... Dan zijn onze simpele huizen tegenwoordig maar saai hoor. ;)

De volgende dag stond Vaticaanstad op de planning. Enkele dagen eerder waren we tijdens een stadswandeling op al op het Sint-Pietersplein geweest, maar vandaag zouden we de Sint-Pieterskoepel en het het Vaticaans museum bezichtigen. Helaas verliep deze dag niet helemaal zoals gepland. We waren namelijk in Rome gedurende de Goede Week, waardoor er een aantal extra misvieringen waren. Hierdoor konden we de koepel niet bezichtigen, jammer maar helaas.

In plaats van de Sint-Pietersbasiliek bezochten we dan de Engelenburcht. Dit is een burcht nabij het Vaticaan, waarnaar de Paus vroeger vluchtte wanneer er gevaar dreigde. En hoewel de burcht zelf niet zo bijzonder was, had het wel verschillende uitkijkpunten waar je een mooi uitzicht had over de stad.

Ik heb echt een heerlijke tijd gehad in Rome. Het is heel waarschijnlijk dat ik ooit nog eens terugga naar deze stad, want ik heb sterk het gevoel dat er nog veel meer te ontdekken valt!

Ben jij weleens in Rome geweest?

20191219_090426_edited.jpg

Hey allemaal!

​

Ik ben Laurine (19), een vrolijke studente Toegepaste Taalkunde met een passie voor schrijven. Hier op mijn blog deel ik mijn weg naar het bereiken van mijn dromen en tussendoor deel ik tips en al het moois dat mijn pad kruist.

​

Veel leesplezier!

-xxx-

 OVER MIJ 

 INSTAGRAM 

 FRIENDLY

 REMINDER 

Geluk is geen kathedraal,

misschien een klein kapelletje.

Geen kermis luid en kolossaal,

misschien een carrouselletje.

​

Geluk is geen zomer van smetteloos blauw,

maar nu en dan een zonnetje.

Geluk dat is geen zeppelin,

't is hooguit een ballonnetje.

​

- Toon Hermans

bottom of page