top of page
  • Laurine

Een kort woordje over dromen waarmaken


Deze blogpost is een spontane ingeving van mij, maar ik voel erg de behoefte om dit hersenspinsel op te schrijven en te delen, dus hierbij een kort woordje over het bereiken van dromen en doelen.

EEN DOEL IN HET LEVEN

Iedereen heeft wel een doel in zijn/haar leven. Misschien dat het op dit moment niet zo duidelijk is of misschien dat je aan niets anders kan denken. Een droom is niet bij iedereen even uitgesproken of even groot, en toch maakt het hebben van een droom dat we iedere morgen uit ons bed komen.

MIJN DROOM

Ik heb al eerder gesproken over mijn dromen, maar als ik er één moest kiezen is het zonder twijfel het uitgeven van een boek. Het is iets waar ik heel veel mee bezig ben en ik heb dan ook al verschillende verhalen geschreven, maar dat is het nog net niet helemaal. Ik wil een samengebonden boek in mijn handen hebben waar mijn verhaal en mijn woorden in staan, dat ik kan delen met anderen. Dat is mijn droom.

MIJN VADER HEEFT ZIJN DROOM WAARGEMAAKT

Maar vandaag wil ik het hebben over mijn vaders droom: de Marathon Des Sables lopen. Voor degene die geen flauw idee hebben van wat het is: het is een loopevenement waarbij talloze hardlopers gedurende een week iedere dag een marathon lopen in de hitte van de woestijn in Marokko, terwijl ze al hun materiaal (van eten tot slaapzakken) voor die hele week in een kleine rugzak op hun rug dragen gedurende het lopen. Kortom, enorm intens.

Ik kan me niet voorstellen dat ik het ooit zou doen, maar het is al jaren mijn vaders grote droom. Hij heeft er nu al jaren voor getraind en toen werd het plots allemaal echt. Ik weet nog dat ik op een doodnormale dag thuis kwam van school en dat hij vol trots zei dat hij uitgeloot was en mocht meedoen. Dat was exact een jaar geleden. En nu heeft hij zojuist zijn laatste officiële loop gedaan en heeft hij de medaille om zijn nek. Hij heeft het gedaan, hij heeft zijn droom waargemaakt.

Naast het feit dat ik super trots ben op de prestatie dat hij de afgelopen week geleverd heeft, ben ik des te blijer dat hij zijn droom heeft kunnen waarmaken. Mijn vader is ook geen jonge twintiger meer en dus liggen zijn jonge gloriejaren waarin hij zou kunnen floreren in het sporten ook al achter hem, maar dat heeft hem niet tegengehouden.

DUS... Blijf niet wachten op het juiste moment, maar ga aan de slag! Spendeer iedere dag minstens 10 minuten aan datgene dat jouw interesseert en waarvan je hart sneller gaat kloppen. Ga er helemaal voor en maak je dromen waar. Wees niet bang, dromen komen uit.

20191219_090426_edited.jpg

Hey allemaal!

​

Ik ben Laurine (19), een vrolijke studente Toegepaste Taalkunde met een passie voor schrijven. Hier op mijn blog deel ik mijn weg naar het bereiken van mijn dromen en tussendoor deel ik tips en al het moois dat mijn pad kruist.

​

Veel leesplezier!

-xxx-

 OVER MIJ 

 INSTAGRAM 

 FRIENDLY

 REMINDER 

Geluk is geen kathedraal,

misschien een klein kapelletje.

Geen kermis luid en kolossaal,

misschien een carrouselletje.

​

Geluk is geen zomer van smetteloos blauw,

maar nu en dan een zonnetje.

Geluk dat is geen zeppelin,

't is hooguit een ballonnetje.

​

- Toon Hermans

bottom of page