top of page
  • Laurine

Ben ik eerlijk op mijn blog?


De laatste tijd is er heel wat te doen rondom eerlijkheid en transparantie in de blogwereld, of misschien beter: het gebrek daaraan. Daarom wilde ik het vandaag even hebben over dit onderwerp. Want ben ik wel helemaal eerlijk?

PRIVACY

Allereerst wil ik het hebben over het feit dat er een groot verschil is tussen 'open' zijn en 'eerlijk' zijn. Want door het hebben van een blog stel ik mij op deze manier wel open op naar de buitenwereld. Ik deel artikels, tips, maar ook persoonlijke verhalen en foto's.

Nu wil ik hier wel meteen aan toevoegen, dat ik privacy heel belangrijk vind. Ik zal nooit alles delen over mijn eigen leven, omdat ik dat ook niet nodig vind. Het is gemakkelijker om te vergeten dat dit stukje internet voor iedereen toegankelijk is (aangezien dat een beetje een beangstigende gedachte is), maar het is wel zo. Daarentegen ben ik wel van plan om wat vaker persoonlijke dingen te delen, omdat ik het gevoel heb dat al die artikels rond productiviteit en tips heel zakelijk aanvoelde en minder persoonlijk. Wat hebben jullie liever: persoonlijke artikels of een wat zakelijkere/objectieve kijk op een bepaald onderwerp?

NEGATIEVE DINGEN DELEN

Het volgende vind ik heel dubbel: negatieve dingen delen. Ik snap het hele idee wel van een eerlijk beeld op je blog en niet enkel de leuke momenten of de spectaculaire reizen en avonturen delen. Misschien dat dat eerlijk beeld alleen maar kan als ik ook over de negatieve dingen in mijn leven schrijf, maar ik weet niet of ik dat wil. Mijn blog moet een vrolijke plaats op het internet zijn, want even eerlijk: wie wil er nu een artikel lezen waarin ik alleen maar zeur en klaag? Klopt, niemand. Ik geloof ook niet dat iemand daar gelukkiger van wordt, noch ik, noch jij. Dus deel ik ze niet, maar dat wil niet zeggen dat alles in mijn leven rozengeur en maneschijn is. Zeker en vast niet. Maar weet dat als ik artikels deel met tips over het een of het ander dat ik zelf waarschijnlijk vijf keer tegen de lamp ben gelopen voor ik er iets uit leerde. Maar uiteindelijk heb ik wel iets geleerd en dat wil ik dan graag delen zodat iemand anders misschien maar één keer tegen die lamp moet lopen. ;) Ik kan namelijk ook geen advies geven over zaken waar ik zelf nog regelmatig de mist in ga, enkel over onderwerpen waarvan ik het gevoel heb dat ik iemand anders kan helpen.

SELECTIEF ZIJN

Zodoende, ben ik erg selectief met wat er op mijn blog komt en wat niet. Na een lange en frustrerende dag kan ik de behoefte hebben om het van mij af te schrijven, maar dan behoed ik mijzelf ervan om dat op mijn blog te doen, want dat is daar niet de juiste plaats voor. Dan ga ik beter even mijn hart luchten bij vrienden.

Het komt ook regelmatig voor dat ik een hele blogpost schrijf en dan op het laatste moment besluit om hem toch niet te posten. Soms ben ik er dan toch niet helemaal tevreden over of vind ik het net niet helemaal bij mijn blog passen en dan verdwijnt het idee in de vergetelheid. En misschien dat iemand van jullie daar toch iets aan had gehad, maar misschien ook niet.

In conclusie ben ik dus altijd eerlijk op mijn blog, maar misschien net niet zo open als sommige andere bloggers. Iedereen heeft andere ideeën rondom privacy en binnen die van mij probeer ik zo open te zijn als mogelijk is, zodat jullie ook een beetje de persoon achter de blog leren kennen. :)

20191219_090426_edited.jpg

Hey allemaal!

​

Ik ben Laurine (19), een vrolijke studente Toegepaste Taalkunde met een passie voor schrijven. Hier op mijn blog deel ik mijn weg naar het bereiken van mijn dromen en tussendoor deel ik tips en al het moois dat mijn pad kruist.

​

Veel leesplezier!

-xxx-

 OVER MIJ 

 INSTAGRAM 

 FRIENDLY

 REMINDER 

Geluk is geen kathedraal,

misschien een klein kapelletje.

Geen kermis luid en kolossaal,

misschien een carrouselletje.

​

Geluk is geen zomer van smetteloos blauw,

maar nu en dan een zonnetje.

Geluk dat is geen zeppelin,

't is hooguit een ballonnetje.

​

- Toon Hermans

bottom of page