top of page
  • Laurine

Mijn eindejaarsreis | Napels


Het lijkt inmiddels al een eeuwigheid geleden dat ik in het zonnige Italië was, terwijl het eigenlijk slechts enkele weken geleden was. Ik deelde reeds mijn foto's uit de mooie stad Rome, maar ik was ook een halve week in de regio van Napels. Compleet verschillend van Rome, maar zeker even bijzonder! Kijk je mee?

De eerste dag in Napels brachten we door in de stad zelf. Napels sprak me veel minder aan dan Rome en eenmaal thuis besefte ik dan ook dat ik helemaal geen foto's had gemaakt tijdens de uitstap. Ik was duidelijk niet zo onder de indruk, oeps. Het beste wat in de buurt komt is deze foto van het uitzicht over de stad.

Deze foto's zijn van de Vesuvius, een grote vulkaan aan de grens van Napels. Ondanks het bewolkte weer was een heel fijne wandeling. De natuur was een leuke afwisseling na al die uitstapjes naar Italiaanse steden. Bovendien was het uitzicht echt wel de moeite waard.

Die namiddag bezochten we Pompeii en wauw dit was de moeite. Een stad van wel 2000 jaar oud, nog zo intact. Het was een immens doolhof aan straten en huizen en pleinen. Heel bijzonder om daar rond te lopen.

De volgende dag (Pasen!) begon in Baia, een kleine gemeente in de buurt van Napels. Hier bezochten we kort een museum, maar wat me vooral is bijgebleven is het mooie uitzicht over de golf van Napels. Verder was er niet zoveel te beleven aangezien het Pasen was en daarbij was er ontzettend veel wind en regen. Maar later die dag klaarde de hemel helemaal open en hebben we van de zon genoten bij het water.

En daarna stodn er een soort deel 2 van Pompeii op het programma. Want ik bezocht Herculaneum. Een andere, maar gelijkaardige stad uit de tijd van de Romeinen. Deze vond men eerder dan Pompeii, maar doordat het onder andere gesteenten van de vroegere vulkaanuitbarsting bedolven werd, was deze stad veel moeilijker op op te graven dan Pompeii. Daarbij zit het grootste deel van Herculaneum nog verborgen onder de huidige stad. Desalniettemin was het heerlijk om hier ook een aantal uurtjes in rond te lopen en meer te leren over hoe de mensen toen leefde. Zeker een aanrader als je Napels ooit bezoekt.

En dat was de laatste volledige dag van mijn eindejaarsreis. De dag van vertrek bestond voornamelijk uit busritten en vliegreizen, met uitzondering van een korte stop in Ostia Antica, maar waar we door omstandigheden (met andere woorden file), vrijwel geen tijd hebben kunnen doorbrengen.

Het was echt een heerlijke week, waar ik met een glimlach op kan terugkijken. Ik heb veel bijzondere dingen gezien, ik heb lekker gegeten (ja drie keer per week pizza mag als je in Italië bent ;) ) en bovenal was ik omringd door super toffe mensen. :)

Ben jij weleens in Napels geweest?

20191219_090426_edited.jpg

Hey allemaal!

​

Ik ben Laurine (19), een vrolijke studente Toegepaste Taalkunde met een passie voor schrijven. Hier op mijn blog deel ik mijn weg naar het bereiken van mijn dromen en tussendoor deel ik tips en al het moois dat mijn pad kruist.

​

Veel leesplezier!

-xxx-

 OVER MIJ 

 INSTAGRAM 

 FRIENDLY

 REMINDER 

Geluk is geen kathedraal,

misschien een klein kapelletje.

Geen kermis luid en kolossaal,

misschien een carrouselletje.

​

Geluk is geen zomer van smetteloos blauw,

maar nu en dan een zonnetje.

Geluk dat is geen zeppelin,

't is hooguit een ballonnetje.

​

- Toon Hermans

bottom of page