top of page
  • Laurine

Deze 6 Europese steden wil ik nog eens bezoeken (+ wereldkaart!)


Tijdens de zomer krijgt mijn reislust altijd een enorme boost! Het stralende weer en de geur van zonnecrème doet me meteen aan vakantie denken. Deze zomer ga ik enkele bijzondere steden bezoeken en daarom leek het mij wel leuk om met jullie te delen welke Europese steden er zoal op mijn travel wishlist staan. Lees je mee?

Onlangs werd ik benaderd door Wereldkaarten.nl en mocht ik bij hen een wereldkaart uitzoeken. Daar was ik super blij mee, want ze hebben talloze kaarten en verschillende designs. Ik koos voor deze foto op doek, omdat de kleuren en het 'antieke' uitzicht ervan mij wel aansprak en vanwege de neutrale kleuren die mooi passen in eender welk interieur. Mocht je nu liever een afbeelding op hout hebben, dan kan dat ook. De kaart is van zeer goede kwaliteit en het bijhorende ophangsysteem is heel gemakkelijk, waardoor zelfs onhandige mensen zoals ik het kunnen ophangen. ;) Nu hangt deze mooie kaart te pronken in de woonkamer, waar het prachtig past -al zeg ik het zelf-. En doet het me iedere dag denken aan de geweldige reizen die ik al gemaakt heb en de boeiende bestemmingen die nog op mij wachten. Echt een aanwinst dus!

 

PRAAG | Deze stad staat al héél lang bovenaan mijn verlanglijstje! Ik wil er al jaren heen, maar het komt er nooit van. Toch hoop ik dat ik samen met mijn moeder onze citytrip plannen kunnen waarmaken!

BARCELONA | Deze zonnige stad is misschien een beetje een cliché bestemming voor een citytrip, maar dat is nu eenmaal omdat het een bruisende en gezellige stad is.

KOPENHAGEN | Kopenhagen heeft altijd al mijn nieuwsgierigheid gewekt, vanwege de prachtige plaatjes en de lovende woorden van iedereen die er al eens geweest is. Maar het was Melle van Thank God It's Monday die deze stad pas écht onder mijn aandacht bracht. Zij sprak er alleen maar lovend over en dat maakte dan ook dat deze stad op mijn verlanglijstje staat.

LISSABON | Ik wil al heel lang een keer Lissabon bezoeken en daarom ben ik ook superblij dat ik deze zomer naar Lissabon ga! Het is ook meteen mijn eerste keer in Portugal, dus ik kijk er enorm naar uit!

VALETTA | Meteen nog een bestemming waar ik deze zomer heen ga! Valetta is dit jaar verkozen als culturele hoofdstad van Europa en bovendien echt prachtig, dus ben ik heel benieuwd om deze stad te ontdekken!

KRAKAU | Krakau is waarschijnlijk een van de meest ondergewaardeerde steden. Op een of andere manier is het geen populaire bestemming, terwijl deze Poolse stad gekenmerkt wordt door geweldige architectuur. Daarom ben ik dan ook erg nieuwsgierig naar deze stad.

Neem zeker een kijkje op wereldkaarten.nl, want ze hebben een heleboel toffe wereldkaarten en reisgerelateerde gadgets, ook heel leuk als cadeau!

En verder ben ik erg nieuwsgierig: Welke Europese stad wil jij graag nog eens bezoeken?

*Disclaimer: Deze blogpost is tot stand gekomen door middel van een samenwerking. Dit beïnvloedt op geen enkele manier mijn mening. Iedere mening in deze blogpost is volkomen oprecht. *

20191219_090426_edited.jpg

Hey allemaal!

​

Ik ben Laurine (19), een vrolijke studente Toegepaste Taalkunde met een passie voor schrijven. Hier op mijn blog deel ik mijn weg naar het bereiken van mijn dromen en tussendoor deel ik tips en al het moois dat mijn pad kruist.

​

Veel leesplezier!

-xxx-

 OVER MIJ 

 INSTAGRAM 

 FRIENDLY

 REMINDER 

Geluk is geen kathedraal,

misschien een klein kapelletje.

Geen kermis luid en kolossaal,

misschien een carrouselletje.

​

Geluk is geen zomer van smetteloos blauw,

maar nu en dan een zonnetje.

Geluk dat is geen zeppelin,

't is hooguit een ballonnetje.

​

- Toon Hermans

bottom of page