top of page
  • Laurine

7 Simpele tips om de warme zomerdagen door te komen!


Iedereen heeft het er momenteel over, want -laten we eerlijk zijn- je kan er niet om heen: het is warm, héél warm. Maar hoe zorg je dat de hitte je niet teveel wordt? Ik deel vandaag zeven tips, waarmee jij deze hittegolf kan overleven. Het zijn uiteraard geen wondermiddeltjes, maar alle beetjes helpen!

DRAAG AANGEPASTE KLEDIJ | Draag het liefst kleren met een lichte kleur, aangezien dit het zonlicht afweert en niet opneemt zoals donkere kleuren. Het helpt ook om luchtige kleren die los om je lichaam zitten te dragen. Maar vooral het materiaal van je kleren is van belang! Je zal namelijk het minst zweten bij het dragen van natuurlijke stoffen zoals katoen of linnen.

EET VEEL FRUIT | Ten eerste smaakt het lekker bij warm weer, maar dat is niet het enige. Het is ook lichtverteerbaar en werkt goed om je vocht- en zoutgehalte aan te vullen.

HOUD JE HUIS KOEL | Houd deuren en ramen overdag gesloten, zodat de warmte niet binnenkomt. 's Avonds kan je alles openzetten, zodat de frisse lucht je huis kan verluchten.

VERKOELING | Bij dit weer wil je het liefst in een koud zwembad springen, maar dat is niet nodig. Door je nek, polsen en voeten koel te houden, koelt je hele lichaam meteen af. Laat koud water over je polsen stromen of steek je voeten in een koud badje. Het is dus ook beter om open schoeisel te dragen in plaats van sneakers. heb je het nog te warm? Dan kan je een koud washandje in je nek leggen.

VERMIJD BODYLOTIONS EN MAKE-UP | Je staat er misschien niet bij stil, maar dikke bodylotions en sommige make-up kunnen je huid afsluiten, waardoor het niet meer zo goed kan ademen.

VEEL DRINKEN | Uiteraard is het zó belangrijk om voldoende te drinken. Het liefst water, maar probeer vooral alcohol en suikerhoudende dranken te vermijden, want deze drijven het vocht af waardoor je sneller uitdroogt.

HOOFDDEKSEL | Vaak voelt het dragen van een pet of hoed heel warm en zweterig, maar toch is het belangrijk om je hoofd te beschermen op een hete dag. Zo voorkom je een zonneslag en bovendien helpt het ook om je hoofd van verbranden te beschermen.

En vergeet vooral niet te genieten van de zonneschijn!

20191219_090426_edited.jpg

Hey allemaal!

Ik ben Laurine (19), een vrolijke studente Toegepaste Taalkunde met een passie voor schrijven. Hier op mijn blog deel ik mijn weg naar het bereiken van mijn dromen en tussendoor deel ik tips en al het moois dat mijn pad kruist.

Veel leesplezier!

-xxx-

 OVER MIJ 

 INSTAGRAM 

 FRIENDLY

 REMINDER 

Geluk is geen kathedraal,

misschien een klein kapelletje.

Geen kermis luid en kolossaal,

misschien een carrouselletje.

Geluk is geen zomer van smetteloos blauw,

maar nu en dan een zonnetje.

Geluk dat is geen zeppelin,

't is hooguit een ballonnetje.

- Toon Hermans

bottom of page