top of page
  • Laurine

How to: Omgaan met negatieve gevoelens


Helaas zijn niet alle dagen rozengeur en maneschijn. Soms voel je je triest of kijk je ergens tegenop, wat het ook is zulke gevoelens duren liever niet te lang. Daarom deel ik vandaag mijn tips over hoe je kan omgaan met negatieve gevoelens en hoe je van een slechte dag weer een goede dag kan maken!

EVEN AANDACHT GEVEN | Ten eerste is het belangrijk om niet te negeren hoe je je voelt. Geef het even aandacht en erken het probleem of de oorzaak van de negatieve gevoelens.

LOSLATEN | Maar laat het daarna ook weer los, want deze gevoelens verdienen het niet dat je er de hele dag door mee bezig bent, want dat zal het alleen maar voeden. Hoe meer je eraan denkt, hoe ellendiger je je zal voelen. Dus ga iets doen om je af te leiden.

PRAAT EROVER | Je hebt genoeg mensen in je omgeving, die even naar je willen luisteren. Vaak wordt de oorzaak van die negatieve gevoelens duidelijk door het onder woorden te brengen voor iemand anders en daarbij lucht het ook enorm op om je zorgen van je hart te krijgen. Bonus: degene heeft misschien zelfs tips voor je!

FOCUS OP HET POSITIEVE | Hoewel het op dit moment misschien best moeilijk lijkt, zorg dat je niet in die tunnel van negatieve gedachten blijft hangen. Denk aan alle dingen die wél goed gaan. Doe iets waar je blij van wordt: zet een tof liedje op, gun jezelf een lekkere snack of kijk een aflevering van je favoriete serie. Wedden dat je je al een stuk beter voelt?

HET IS EEN MINDSET | Jij hebt de kracht om deze negatieve mindset te laten varen. Zeg tegen jezelf: "Het is een goede dag vandaag, ik laat dit mijn dag niet verpesten." Maak er weer een leuke dag van! Er zijn zoveel dingen die ook van deze dag een geweldige dag kunnen maken, dus kies ervoor om er van te genieten.

Hopelijk kunnen deze vijf tips je helpen op momenten dat je het wat moeilijker hebt. Heb je zelf nog tips? Deel ze dan zeker in de reacties zodat we elkaar kunnen helpen om een minder leuke dag door te komen. :)

Wat doe jij als je je even niet lekker in je vel voelt?

20191219_090426_edited.jpg

Hey allemaal!

​

Ik ben Laurine (19), een vrolijke studente Toegepaste Taalkunde met een passie voor schrijven. Hier op mijn blog deel ik mijn weg naar het bereiken van mijn dromen en tussendoor deel ik tips en al het moois dat mijn pad kruist.

​

Veel leesplezier!

-xxx-

 OVER MIJ 

 INSTAGRAM 

 FRIENDLY

 REMINDER 

Geluk is geen kathedraal,

misschien een klein kapelletje.

Geen kermis luid en kolossaal,

misschien een carrouselletje.

​

Geluk is geen zomer van smetteloos blauw,

maar nu en dan een zonnetje.

Geluk dat is geen zeppelin,

't is hooguit een ballonnetje.

​

- Toon Hermans

bottom of page