top of page
  • Laurine

24u in Zwitserland | Een héél bijzonder weerzien!


Donderdag was ik maar liefst in vijf (!) verschillende landen. Ja, je hoort het goed. Het was een hectische dag, maar wel vanwege een zeer bijzondere reden. Nieuwsgierig? Lees dan gerust verder!

ZWITSERLAND

Misschien zag je het al voorbijkomen op Instagram, maar ik was de voorbije week op vakantie met vriendinnen in Malta! Dat was super leuk, maar daarover lees je later meer op mijn blog. De bedoeling was dat we een weekje gingen, maar ik kwam een dag vroeger terug, want donderdag moest ik in Zwitserland zijn voor het wereldkampioenschap mountain bike.

EEN BIJZONDERE VRIENDSCHAP

Voor je helemaal in de war bent: ik doe niet aan mountain bike hoor. Maar een heel goede vriendin van mij nam voor de allereerste keer mee aan het kampioenschap. Maar dat is bijlange niet alles! Deze lieve vriendin is namelijk een Australische. We leerden elkaar ongeveer tien jaar geleden kennen toen ik met mijn familie daar op vakantie was. Mijn familie en ik waren met onze mobilhome in pannen gevallen helemaal in the middle of nowhere. Alsof het nog niet erg genoeg was, hadden we geen eten meer en was het vrijdagavond voor het kerstweekend...

Zoe (mijn lieve vriendin) en haar familie waren ware redders in nood en nodigden ons uit in hun vakantiehuisje. Daar speelde ik met Zoe en haar jongere zus, ondanks de taalbarrière. Na afloop wisselden we gegevens uit en tot op de dag van vandaag sturen we nog steeds brieven! Als je 't mij vraagt veel leuker dan via sociale media!

EEN BLIJ WEERZIEN

Om duidelijke redenen had ik haar al jaren niet meer gezien, maar nu was ze een week in Zwitserland naar aanleiding van het wereldkampioenschap mountain bike. Voor mijn vriendin was het de eerste keer dat ze mee kon doen met de junioren. Super leuk! En dus reisde ik samen met mijn vader af naar Zwitserland om haar aan te moedigen en haar na al die jaren weer terug te zien. De timing was alleen wat lastig omdat ik nog op vakantie was in Malta en dus kwam ik een dagje eerder terug. We reden van de luchthaven naar huis, liet mijn koffer daar achter en we reden de hele nacht naar Zwitserland.

Het was echt een ongelooflijke dag! Misschien wel een van de bijzonderste dagen van mijn leven. Het voelde bijzonder om daar te zijn op het WK mountainbike en al de mountain bikers aan te moedigen en de hele sfeer te voelen. Maar het was vooral speciaal, omdat ik na afloop de hele dag met mijn lieve vriendin kon doorbrengen. Iets heel unieks in onze vriendschap! Gelukkig klikte het nog steeds even goed als toen we jonger waren en ze nodigde me ook uit om 's avonds met het hele team mee te gaan eten en iedereen was zo ontzettend aardig voor mij! Australiërs zijn zulke fijne en gastvrije mensen en ik voel me altijd zo op mijn gemak bij hen! 's Avonds ging ik mee naar hun verblijf en speelden we nog enkele spelletjes zoals tafeltennis met het hele team en het was gewoon een heerlijke avond.

Helaas kon het mooie sprookje maar een dag duren, want ik moest terug naar België om te gaan werken, maar mijn tijd in Zwitserland zal ik voor eeuwig koesteren. Zonder twijfel!

20191219_090426_edited.jpg

Hey allemaal!

​

Ik ben Laurine (19), een vrolijke studente Toegepaste Taalkunde met een passie voor schrijven. Hier op mijn blog deel ik mijn weg naar het bereiken van mijn dromen en tussendoor deel ik tips en al het moois dat mijn pad kruist.

​

Veel leesplezier!

-xxx-

 OVER MIJ 

 INSTAGRAM 

 FRIENDLY

 REMINDER 

Geluk is geen kathedraal,

misschien een klein kapelletje.

Geen kermis luid en kolossaal,

misschien een carrouselletje.

​

Geluk is geen zomer van smetteloos blauw,

maar nu en dan een zonnetje.

Geluk dat is geen zeppelin,

't is hooguit een ballonnetje.

​

- Toon Hermans

bottom of page