top of page
  • Laurine

5 Tips voor meer zelfvertrouwen


September is een tijd van verandering. Misschien kom je in een nieuwe klas terecht of misschien begin je -net als ik- op een nieuwe school. In deze situaties waarbij je veel nieuwe mensen leert kennen, kan onzekerheid weleens de kop op steken. Complete onzin natuurlijk, want je mag er zijn, maar kan je zelfvertrouwen toch een boost gebruiken? Lees dan zeker verder!

KIES JE OUTFIT ZORGVULDIG

Soms is het zo simpel als dat: draag iets waar jij je sterk in voelt. Kies een outfit die comfortabel zit, zodat je op je gemak bent, maar waar je je ook mooi in voelt. Zo'n outfit waarbij je uitstraalt: "ja, ik mag gezien worden." Voor mij is dit wanneer ik een mooie jurk of blouse met print draag, dan voel ik mij vrouwelijk en on top of the world. Maar als jij je goed voelt in een stevige jeans of met een mooi paar hakken dan is dat ook prima. Zolang jij je maar sterk voelt!

MENSEN ZIJN EGOCENTRISCH

Misschien een harde waarheid, die niet voor iedereen even waar is. Maar het is nu eenmaal zo dat mensen veel meer met zichzelf bezig zijn, dan met anderen. Een ander maakt zich echt niet druk over jouw bad hair day of dat ene puistje op je kin, ook al kan jij aan niks anders denken. Maar het geldt ook niet uiterlijke zaken. Mensen staan niet stil of dat ene grapje dat je maakte er suf uit kwam of dat je van mening verschilde. Aan het einde van de dag herinneren mensen zich alleen nog dat ene leuke meisje dat ze leerde kennen.

GLIMLACH NAAR JEZELF IN DE SPIEGEL

Glimlach iedere keer dat je in de spiegel kijkt naar je spiegelbeeld. Je ziet er misschien niet altijd 'perfect' uit, maar door jezelf aan te leren blij te zijn als je jezelf ziet, gaat dat na een tijdje ook echt zo zijn. Een groot onderdeel van zelfvertrouwen is namelijk jezelf graag zien.

DENK AAN JE HOUDING

Recht je rug en je schouder en je kin omhoog. Kijk mensen recht in de ogen. Door een zelfverzekerde houding aan te nemen, straal je dat ook uit en ga je je ook zo voelen.

FAKE IT UNTIL YOU MAKE IT

Laat anderen geloven dat je zeker van je stuk bent en jezelf gelooft en probeer daarmee niet enkel anderen te overtuigen, maar vooral ook jezelf! Want dat blijft nog steeds dé weg naar meer zelfvertrouwen, namelijk ook daadwerkelijk in jezelf geloven. Net zoals iedereen mag je er zijn en mag je trots op jezelf zijn!

Heb jij nog tips voor meer zelfvertrouwen?

20191219_090426_edited.jpg

Hey allemaal!

​

Ik ben Laurine (19), een vrolijke studente Toegepaste Taalkunde met een passie voor schrijven. Hier op mijn blog deel ik mijn weg naar het bereiken van mijn dromen en tussendoor deel ik tips en al het moois dat mijn pad kruist.

​

Veel leesplezier!

-xxx-

 OVER MIJ 

 INSTAGRAM 

 FRIENDLY

 REMINDER 

Geluk is geen kathedraal,

misschien een klein kapelletje.

Geen kermis luid en kolossaal,

misschien een carrouselletje.

​

Geluk is geen zomer van smetteloos blauw,

maar nu en dan een zonnetje.

Geluk dat is geen zeppelin,

't is hooguit een ballonnetje.

​

- Toon Hermans

bottom of page