top of page
  • Laurine

De f*ck it list | 5x Doe mij maar liever niet


Als je mij ook maar een beetje kent, dan weet je dat je mij nooit (ik herhaal:nooit) zal horen vloeken. Ik geloof dat het niet nodig is om te vloeken om uit te drukken hoe je je voelt. Vandaag maak ik echter een eenmalige uitzondering. Een tijdje geleden las ik een artikel van Romy waarin zij een aantal dingen deelde waar ze niets om gaf: de f*ck it list.

ALCOHOL DRINKEN OMDAT IEDEREEN HET DOET

Ik drink heus wel af en toe, maar enkel wanneer ik er zin in heb. Het kan me echt niets schelen dat iedereen alcohol drinkt en ik niet. No big deal. Mijn omgeving heeft er trouwens ook nooit moeilijk over gedaan, dus als jij een avond niet wil drinken, weet dan dat dat niet nodig is om 'erbij' te horen.

PROFIELFOTO'S VERVANGEN

Eens in de zoveel tijd herinnert Facebook mij er vriendelijk aan dat mijn profielfoto al een tijdje meegaat en dat ik hem best eens kan vervangen. Doe ik dat: nee. Het kan me niets schelen en daarbij verander ik nu ook weer niet zoveel in enkele maanden. Net zoals de 'perfecte Instgaram feed': ik kan het waarderen bij anderen, maar ik spendeer mijn tijd veel liever aan iets anders.

RUZIE MAKEN

Soms is het onvermijdelijk, maar als er iets is wat ik vreselijk vind dan is het wel ruzie maken. Ik praat het liever uit als ik het ergens oneens over ben. Kalm en beheerst en niemand die zich slecht hoeft te voelen. Als ik soms het gevoel heb dat ik er (nog) niet kalm over kan praten, dan laat ik het gewoon even rusten tot de ergste frustraties zijn weggetrokken.

DE NIEUWSTE IPHONE

Het maakt mij simpelweg niet uit wat voor gsm ik heb, zolang dat het doet wat het moet doen is het allemaal prima voor mij. Elk jaar een nieuwe kopen is dus niet aan de orde!

VROEG LEREN AUTORIJDEN

Ik mag binnenkort achttien kaarsjes uitblazen. Voor vele is dat de leeftijd waarop ze hun rijbewijs halen. Ik daarentegen heb nog niet eens mijn theoretisch examen afgelegd. Ooit wil ik wel kunnen autorijden, maar momenteel sta ik er niet voor te springen. Ik heb er geen nood aan en ik steek die tijd nu liever in mijn studies. Autorijden komt later wel.

En wat staat er op jouw f*ck it lijstje?

20191219_090426_edited.jpg

Hey allemaal!

​

Ik ben Laurine (19), een vrolijke studente Toegepaste Taalkunde met een passie voor schrijven. Hier op mijn blog deel ik mijn weg naar het bereiken van mijn dromen en tussendoor deel ik tips en al het moois dat mijn pad kruist.

​

Veel leesplezier!

-xxx-

 OVER MIJ 

 INSTAGRAM 

 FRIENDLY

 REMINDER 

Geluk is geen kathedraal,

misschien een klein kapelletje.

Geen kermis luid en kolossaal,

misschien een carrouselletje.

​

Geluk is geen zomer van smetteloos blauw,

maar nu en dan een zonnetje.

Geluk dat is geen zeppelin,

't is hooguit een ballonnetje.

​

- Toon Hermans

bottom of page