top of page
  • Laurine

Malta | Valletta, Barrakka gardens én meer!


Het is inmiddels alweer een hele tijd geleden, maar de herinneringen zitten nog vers in mijn geheugen: Malta. Eind augustus/begin september maakte ik mooi gebruik van die eenmalige uitzonderlijk lange vakantie voor de start in het hoger onderwijs om met twee lieve vriendinnen van mij op vakantie te gaan. Vandaag kijk ik samen met jullie terug op mijn reis!

VALLETTA

Ik wist al een tijdje dat ik graag naar Malta wilde, want Valletta werd eerder dit jaar verkozen als de culturele hoofdstad van Europa. Met andere woorden valt er ontzettend veel te beleven en kan je overal je ogen uitkijken!

Niet te missen was natuurlijk de beroemde St. John's co Cathedral! Een imposant bouwwerk dat vanbuiten misschien sober lijkt, maar binnenin is het overal pracht en praal. Zeker een bezoekje waard!

Een van mijn favoriete plekken die we bezocht hebben was dit oude huis dat afstamt uit de middeleeuwen: Casa Rocca Piccola. Het is al eeuwenlang een van de rijkste huizen op Malta en heel bijzonder is dat het nog volledig gemeubileerd is met spullen van toen. Afstammelingen van de familie wonen vandaag de dag nog steeds in het huis. Je kan het bezoeken onder begeleiding van een toffe gids die je meer vertelt over het huis en de geschiedenis van Malta.

Super leuk: in de tuin van het huis zat een papegaai!

BARRAKKA GARDENS

Nog een typische toeristenplek zijn de Barrakka tuinen. Don't let the name fool you: tuinen is wat overdreven, denk eerder aan een park met een beetje groen. Toch is het een mooi gedeelte van Valletta waar je een mooi overzicht over de baai en de haven hebt.

En dan natuurlijk: the saluting battery. Iedere dag wordt ter ere van deze oude kanonnen (ze worden al meer dan 500 jaar gebruikt!) nog een saluutschot afgevuurd. Een plechtige en eervolle gebeurtenis die je als toerist niet aan je voorbij mag laten gaan!

ZWEMMEN IN DE BAAI

Een leuke manier om de warme dagen af te sluiten is door even te ontsnappen aan de drukte van de stad. Op slechts enkele minuten wandelen van het centrum van Valletta vind je talloze 'strandjes' waar je even kan uitwaaien en afkoelen.

Ziezo, dit waren de eerste kiekjes van mijn vakantie in Malta. Valletta heeft mij heel aangenaam verrast: overal prachtige architectuur, levendige sfeer en heel waardevolle geschiedenis!

Wat is de mooiste stad waar jij bent geweest?

20191219_090426_edited.jpg

Hey allemaal!

​

Ik ben Laurine (19), een vrolijke studente Toegepaste Taalkunde met een passie voor schrijven. Hier op mijn blog deel ik mijn weg naar het bereiken van mijn dromen en tussendoor deel ik tips en al het moois dat mijn pad kruist.

​

Veel leesplezier!

-xxx-

 OVER MIJ 

 INSTAGRAM 

 FRIENDLY

 REMINDER 

Geluk is geen kathedraal,

misschien een klein kapelletje.

Geen kermis luid en kolossaal,

misschien een carrouselletje.

​

Geluk is geen zomer van smetteloos blauw,

maar nu en dan een zonnetje.

Geluk dat is geen zeppelin,

't is hooguit een ballonnetje.

​

- Toon Hermans

bottom of page