top of page
  • Laurine

Bullet journal | set-up & maand januari


Hallo iedereen! Januari is al een weekje bezig, maar hier 'ie dan eindelijk: mijn nieuwe bullet journal! Vandaag deel ik mijn set-up voor 2019 en alvast de spreads voor de maand januari. Ik kreeg in december van een lieve vriendin een setje met wel 8 (!) washi tapes van Paperchase en ik kon -uiteraard- niet wachten om die te gebruiken!

Tadaaa! Mijn bullet journal voor het komende jaar! Dit mooie schriftje van Roëssler Papier kreeg voor mijn verjaardag en toen ik zag dat hij geen lijntjes maar stipjes had binnenin, wist ik dat ik hem zou sparen voor het nieuwe jaar. Het papier drukt niet door, maar helaas schijnen de stiften die ik gebruik soms wel door. Wel fijn is dat het gemakkelijk blijft openliggen, zo kan je ongestoord tekenen en plakken.

Net zoals vorig jaar heb eerst een pagina met mijn goals voor het komende jaar. Je bent wel of geen voorstander, maar het lijkt mij nooit een slecht idee om enkele focuspunten te kiezen voor het komende jaar. Aan de rechterzijde reserveerde ik één pagina om nieuwe ideeën voor blogartikelen op te schrijven. Wellicht zal deze ene bladzijde niet volstaan, maar voorlopig dump ik al mijn ideeën hier.

Vorig jaar had ik maar één bladzijde voorzien voor deze spread, maar -ik had het kunnen weten- dat was te veel weinig. Dubbel zoveel plaats en hopelijk dan ook dubbel zoveel gelezen boeken op het einde van het jaar.

Hoe toepasselijk is dit leuke plaatje uit Flow Magazine?

Ik heb nog geen flauw idee waarheen ik ga reizen het komende jaar, maar hopelijk zijn deze bladzijden op het einde van 2019 gevuld met leuke vakantiefoto's! Dit was trouwens ook een goed excuus om al deze leuke washi tapes met vliegtuigjes en wereldkaarten te gebruiken!

Dit idee zag ik in een video van Amanda Rach Lee. Zij maakte een spread met wel 100 dingen die ze wilde doen voor 2019 eindigt. Honderd vond ik nogal ambitieus, dus ik koos voor zestig dingen. Dit kan gaan van dat ene vervelende klusje dat je altijd maar uitstelt tot een reis die altijd al hebt willen maken. Kleine en grote dingen, wat jij maar wil! Ik denk dat dit een goede stok achter de deur gaat zijn om ook echt allerlei uitstapjes te maken het komende jaar.

En dan is het eindelijk tijd voor mijn spreads voor januari! Deze keer kreeg ik een uitdaging wat betreft het thema. Mijn vriendin L. stelde een fietsthema voor. Niet zo simpel, maar ik heb een poging gewaagd. ;) Gelukkig bestaat er Pinterest waar ik een aantal leuke fietsplaatjes kon uitkiezen.

Deze maand is best nog simplistisch aangezien ik ook nog wat moet wennen aan de afmetingen van mijn nieuwe bullet journal die verschillen van mijn vorige. Net zoals je hier kan zien. Ik heb voor het eerst mijn maandoverzicht over twee bladzijde gespreid en waarom had ik dat nog niet eerder gedaan?! Veel handiger, nu kan ik meerdere taken/ afspraken op één dag inplannen.

En dan mijn dank-en-herinneringen-pagina. Het blijven echt mijn favoriete pagina's om op terug te kijken, wat iedere dag een lichtpuntje was en wat mijn mooiste herinneringen waren van de voorbije maand. Ook hier weer een Pinterest plaatje en leuke washi tape. Heel simpel dus, maar deze maand probeer ik vooral nog te wennen aan mijn nieuwe planner.

Deze maand geen blogkalender én ook geen weekkalenders want ik heb de hele maand examens, dus buiten leren staat er niet veel op de planning. Het heeft dus ook geen zin om allerlei blogartikelen in te plannen, want ik heb er de komende weken waarschijnlijk toch geen tijd voor. Maar vanaf februari is alles weer zoals voorheen!

Aan alle studenten met examens: toi, toi, toi! Je kan het! En aan alle anderen: Geniet van de eerste maand van 2019, maak er iets moois van!

Wat zou jij écht nog willen doen voor 2019 eindigt?

20191219_090426_edited.jpg

Hey allemaal!

Ik ben Laurine (19), een vrolijke studente Toegepaste Taalkunde met een passie voor schrijven. Hier op mijn blog deel ik mijn weg naar het bereiken van mijn dromen en tussendoor deel ik tips en al het moois dat mijn pad kruist.

Veel leesplezier!

-xxx-

 OVER MIJ 

 INSTAGRAM 

 FRIENDLY

 REMINDER 

Geluk is geen kathedraal,

misschien een klein kapelletje.

Geen kermis luid en kolossaal,

misschien een carrouselletje.

Geluk is geen zomer van smetteloos blauw,

maar nu en dan een zonnetje.

Geluk dat is geen zeppelin,

't is hooguit een ballonnetje.

- Toon Hermans

bottom of page