top of page
  • Laurine

Dromen rubriek | 1 | Gsm gestolen?


Gewoonlijk praat ik hier op mijn blog uitgebreid over mijn dromen en daar bedoel ik dan mee: de doelen die ik nastreef. Vandaag wil ik echter dieper ingaan op de flarden van dromen die ik mij herinner als ik 's ochtends wakker word. Mensen die mij persoonlijk kennen weten waarschijnlijk dat ik de "gave" heb om vrijwel iedere nacht mijn dromen te onthouden. Deze komen dan soms ook weleens ter sprake en onlangs kwam mijn goede vriendin N. met het idee om op mijn blog wat te vertellen over mijn dromen, dus dat is precies wat ik ga doen!

04.04.2019

Ik sta ten midden van een druk kruispunt in een onbekende stad. Terwijl ik wacht tot het verkeerslicht op groen springt, zodat ik kan oversteken, ben ik aan het bellen met een jeugdvriend. Ik ben aan het bellen via een koptelefoon (?!) die draadloos verbonden is aan eigenaardige app op mijn telefoon. De app heeft een kattenthema (don't ask me why) en je kan er eerdere telefoongesprekken op herbeluisteren en video's doorsturen die je dan slechts 10min kan bekijken voor ze weer verdwijnen (een beetje zoals snapchat).

Plots word ik op de schouder getikt door een politieagente. Snel beëindig ik het telefoongesprek met mijn vriend, terwijl ik inwendig aan het panikeren ben over wat ik misdaan heb. Stond ik te lang te treuzelen aan het zebrapad? (treuzelen is blijkbaar een misdaad in mijn hoofd, haha) De agente begint tegen mij te praten en haastig haal ik de koptelefoon van mijn hoofd zodat ik haar beter kan verstaan.

Ze vertelt me dat hier vanavond het Met gala plaatsvindt en dat het daarom zo druk is in de stad. Ik vloek inwendig, omdat ik dit niet wist. De politieagente wil me uitleggen hoe ik via de omleidingen toch op mijn bestemming kan geraken. Bovendien waarschuwt ze me dat de rugzak die ik op mijn rug heb niet veilig is tegen pickpockets. Ik zeg kalm (en naïef!) dat het helemaal geen probleem is en dat ik mijn rugzak wel op mijn buik zal dragen om hem in de gaten te houden. De vrouw biedt aan om de spullen die ik in mijn hand had (mijn gsm en koptelefoon) over te nemen zodat ik mijn rugzak kan verhangen. Maar dan krijg ik een naar voorgevoel in mijn buik: de vrouw steekt mijn gsm in haar heuptasje. DE VROUW WAS DE PICKPOCKET DIEF! Al snel roep ik om hulp bij de andere omstaanders aan het kruispunt en samen grijpen we de vrouw, waardoor ik mijn spullen terug kan krijgen.

Waardevolle les uit deze droom: Vertrouw nooit een politieagent met een heuptasje...?

Ziezo, dit was een kijkje in mijn slapende hoofd. Mocht je hier nu een diepe betekenis in zien: laat het mij dan vooral weten, want ik ben heel benieuwd! En laat mij vooral ook weten of je dit leuk vindt om te lezen dan deel ik van tijd tot tijd weer eens een gekke droom van mij. ;)

Wat droomde jij onlangs?

20191219_090426_edited.jpg

Hey allemaal!

Ik ben Laurine (19), een vrolijke studente Toegepaste Taalkunde met een passie voor schrijven. Hier op mijn blog deel ik mijn weg naar het bereiken van mijn dromen en tussendoor deel ik tips en al het moois dat mijn pad kruist.

Veel leesplezier!

-xxx-

 OVER MIJ 

 INSTAGRAM 

 FRIENDLY

 REMINDER 

Geluk is geen kathedraal,

misschien een klein kapelletje.

Geen kermis luid en kolossaal,

misschien een carrouselletje.

Geluk is geen zomer van smetteloos blauw,

maar nu en dan een zonnetje.

Geluk dat is geen zeppelin,

't is hooguit een ballonnetje.

- Toon Hermans

bottom of page