top of page
  • Laurine

4 Dingen die ik onlangs voor het eerst deed


Wat is er leuker dan iets nieuws proberen? Het gaat gepaard met een fijne soort spanning, enthousiasme en het doorbreekt de dagelijkse sleur. Gelukkig voor mij zijn er met slechts achttien jaren op de teller nog een heleboel dingen die ik nog nooit eerder deed. Vandaag deel ik er een paar, lees je mee?

SALSA | Alweer een hele tijd geleden stond mijn hele universiteit in het teken van "de Spaanse week". Een week volledig gewijd aan de Spaanse cultuur: denk aan traditioneel eten, lezingen én leuke activiteiten. En dus stond er een les salsa dansen op de planning. Als ik heel eerlijk ben, heb ik ooit weleens eerder salsa initiatie gehad, maar dat stelde niet zoveel voor.

BACHATA | Die salsa-les werd onmiddellijk gevolgd door een les bachata. Nu vraag je je misschien af wat het verschil is tussen deze twee? Wel, voor mij bleek het een wereld van verschil. Terwijl ik vrijwel moeiteloos overweg kon met de salsa danspasje, kreeg ik die bachata maar niet onder de knie! Gelukkig kon ik wel gewoon genieten van het gezelschap van mijn vrienden en de Spaanse muziek.

DE WATERBUS NEMEN | Mocht je het niet weten: ik pendel alle dagen met mijn elektrische fiets tussen mijn woonplaats en de stad waar ik studeer. Maar daar kwam onlangs verandering in toen mijn vader met het idee kwam om eens gebruik te maken van de waterbus. Dit is een boot die meerdere keren per dag via de Schelde tussen naburige steden pendelt. Een goed alternatief om files te vermijden en het is nog leuk ook. Vakantiegevoel verzekerd!

STEMMEN | En dan tenslotte... Vandaag ben ik voor de allereerste keer ooit gaan stemmen! Het voorbije najaar scheelde het nauwelijks een weekje voor mijn achttiende verjaardag, waardoor ik de kans om te stemmen misliep. Waarschijnlijk vind ik over enkele jaren niet meer zo bijzonder als vandaag, maar ik ben vooral dankbaar dat ik in een land leef waar ik als burger enige inspraak heb. Kleine kanttekening voor mijn Nederlandse lezers: in België geldt er stemplicht vanaf achttien jaar, dus dit is zonder twijfel de eerste van nog vele keren dat ik ga stemmen.

Vorige zomer deelde ik ook enkele dingen die ik destijds voor het eerst deed, mocht je nieuwsgierig zijn: die blogpost vind je hier.

Wat deed jij onlangs voor het eerst?

20191219_090426_edited.jpg

Hey allemaal!

​

Ik ben Laurine (19), een vrolijke studente Toegepaste Taalkunde met een passie voor schrijven. Hier op mijn blog deel ik mijn weg naar het bereiken van mijn dromen en tussendoor deel ik tips en al het moois dat mijn pad kruist.

​

Veel leesplezier!

-xxx-

 OVER MIJ 

 INSTAGRAM 

 FRIENDLY

 REMINDER 

Geluk is geen kathedraal,

misschien een klein kapelletje.

Geen kermis luid en kolossaal,

misschien een carrouselletje.

​

Geluk is geen zomer van smetteloos blauw,

maar nu en dan een zonnetje.

Geluk dat is geen zeppelin,

't is hooguit een ballonnetje.

​

- Toon Hermans

bottom of page