top of page
  • Laurine

Dromen rubriek | 4 | Tandenpoetsen & vergiftiging?


In deze rubriek deel ik van tijd tot tijd een bizarre droom van mij. Vaak vertellen jullie in de reacties dan ook wat meer over jullie gekke dromen en dat vind ik zó leuk om te lezen, dus blijf dat vooral doen! En lees voor nu gewoon gezellig mee!

3.06.19

Samen met twee vriendinnen kom ik terug van een avondmaal op kamp (dat vermoed ik althans). We staan in de inkomhal van een winkel, die meer het uitzicht heeft van een magazijn. De bedoeling is dat we zo weer naar onze slaapkamers gaan (die zich blijkbaar een verdieping hoger bevinden), maar om een of andere reden kan vriendin S haar tanden daar niet poetsen, dus besluit ze dat maar in de winkel te doen (?!).

Als solidaire vriendin zeg ik natúúrlijk: "Oh, is goed. Ik zal ook al mijn tanden poetsen." Mijn andere vriendin N kijkt ons vreemd aan, maar ik zeg ter verdediging: "Ik zou mijn tanden toch meteen poetsen als ik op de kamer was, waarom nu al niet?"

Dus, met z'n drieën kijken we wat rond in de winkel, voornamelijk naar de gezelschapsspellen en de posters. En al die tijd lopen we onze tanden te poetsen in de winkel... We vinden uiteindelijk een poster die we willen kopen, maar dan besef ik dat vriendin S nergens te bespeuren is. Maar ik heb een idee: ze is vast de toiletten gaan zoeken, zodat ze water heeft om haar mond te poetsen. Dus ik ga -met mijn eigen tandenborstel nog steeds in de mond- op zoek naar mijn vriendin. En ja hoor, achteraan in de winkel zijn er wastafels. Mijn vriendin S komt naar buiten en zegt meteen dat ik mijn mond ook kan spoelen. Achter een muurtje staat een rij met gekleurde vaten gevuld met water. Omdat we in het buitenland zijn, weten we niet of het water van de kraan gezond was voor ons dus moesten we water nemen uit deze vaten. Bij gebrek aan iets beters moet ik met een kommetje water uit een van de vaten scheppen. Hoe dan ook, ik ben bezig met het spoelen van mijn mond, wanneer een winkelmedewerker ons plots opmerkt en geschrokken zegt: "Niet drinken! Dat water is vergiftigd!"

Als de bliksem spuug ik het water uit. En al wat ik kan denken is: mijn vriendin S heeft hier een hele kom van op! Wat nu? De man neemt ons mee naar de gekleurde vaten en wijst de blauwe aan: "Deze is het giftigst, jullie hebben toch niet van deze genomen?" Gelukkig hadden we water van de groene genomen, die bleek niet zo giftig te zijn. Mijn vriendin S en ik zijn toch best wel geschrokken en willen het liefst zo snel mogelijk weg uit deze winkel. We gaan op zoek naar onze andere vriendin N die nog steeds bij de posters op ons staat te wachten. Zodra we haar vinden, kunnen we haar niet snel genoeg aan de mouw trekken om naar buiten te gaan. Maar als we dan eenmaal buiten zijn besef ik tot mijn grote verschrikking dat we in alle haast vergeten zijn de poster te betalen!

Mocht je benieuwd zijn naar mijn andere dromen je vindt ze hier, hier en hier. Wat is de meest bizarre droom die jij weleens gehad hebt?

20191219_090426_edited.jpg

Hey allemaal!

Ik ben Laurine (19), een vrolijke studente Toegepaste Taalkunde met een passie voor schrijven. Hier op mijn blog deel ik mijn weg naar het bereiken van mijn dromen en tussendoor deel ik tips en al het moois dat mijn pad kruist.

Veel leesplezier!

-xxx-

 OVER MIJ 

 INSTAGRAM 

 FRIENDLY

 REMINDER 

Geluk is geen kathedraal,

misschien een klein kapelletje.

Geen kermis luid en kolossaal,

misschien een carrouselletje.

Geluk is geen zomer van smetteloos blauw,

maar nu en dan een zonnetje.

Geluk dat is geen zeppelin,

't is hooguit een ballonnetje.

- Toon Hermans

bottom of page