top of page
  • Laurine

10 Favourite feelings


Soms is het fijn om even stil te staan bij de kleine blijmakers in je dag. Dit zijn simpele dingen die soms weleens verloren durven te gaan in de drukte van het alledaagse leven, maar waar toch een klein geluk in schuilt. Vandaag deel ik tien zintuiglijke dingen waar ik altijd blij van word. Lees je mee?

NAT HAAR DAT AAN HET DROGEN IS

Geen idee waarom ik het zo fijn vind, maar er iets aan nat haar dat aan het drogen is dat me blij maakt. Je voelt je schoon na het douchen en je lokken dansen en tintelen tegen je gezicht.

ZONNESTRALEN OP MIJN GEZICHT

Heerlijk vind ik dat! Er is niets waar ik zo van kan genieten na een lange winter dan de eerste zonnestralen op mijn gezicht wanneer ik aan het fietsen ben. Zalig!

MUZIEK LUISTEREN

Misschien niet het eerste waar je aan denkt bij zintuiglijke gevoelens, maar tóch vond ik dat deze zeker in dit lijstje thuis hoort, want er gaat geen dag voorbij dat ik geen muziek luister.

OP BLOTE VOETEN LOPEN

Dit doe ik veel te weinig, maar misschien dat ik het daarom juist zo leuk vind. Het geeft me een gevoel van vrijheid.

IEMAND OMHELZEN

En de volgende in het rijtje gaat dan niet om het gevoel van vrijheid, maar eerder om het gevoel van verbondenheid. Een welgemeende knuffel kan soms veel meer zeggen dan eender welke woorden.

SLAPEN MET HET GELUID VAN REGEN/ONWEER

Deze zomer heb ik al veel geluk gehad wat onweer betreft. Niets is zo knus als na een zwoele zomerdag 's avonds in je bed te kruipen met het getik van de regen op de ramen en het geluid van onweer op de achtergrond.

EEN WARM BAD NEMEN

Over het algemeen ben ik grote voorstander van douchen: snel en efficiënt. Maar wanneer ik tijd heb en me écht wil ontspannen dan kan een warm bad zo goed doen. Het liefst nog met een goed boek om te lezen en dan is het perfect!

EEN RUGZAK OP MIJN RUG AAN HET BEGIN VAN EEN NIEUWE DAG

Deze klinkt misschien een beetje gek, het is natuurlijk niet zo dat ik geniet van het gewicht van een zware rugzak. Maar ik ben een echt ochtendmens en wanneer ik dan 's ochtends mijn rugzak over mijn schouder doe en de deur uit stap om naar school te gaan of iets anders te ondernemen heb ik het gevoel dat de dag écht gestart is.

ZWEMMEN

Het koele water, je voelt je licht, moet ik nog meer zeggen?

DANSEN

Na 15 jaar danservaring kan dit puntje uiteraard niet ontbreken in dit lijstje. Wanneer ik dans is mijn hoofd leeg en voel ik mij een met de muziek. Ik vermoed dat muzikanten hetzelfde ervaren wanneer ze hun instrument bespelen, alleen heb je bij dansen ook nog eens de adrenaline van de fysieke inspanning. Er is geen beter gevoel dan dat, als je 't mij vraagt.

Waar word jij blij van?

20191219_090426_edited.jpg

Hey allemaal!

​

Ik ben Laurine (19), een vrolijke studente Toegepaste Taalkunde met een passie voor schrijven. Hier op mijn blog deel ik mijn weg naar het bereiken van mijn dromen en tussendoor deel ik tips en al het moois dat mijn pad kruist.

​

Veel leesplezier!

-xxx-

 OVER MIJ 

 INSTAGRAM 

 FRIENDLY

 REMINDER 

Geluk is geen kathedraal,

misschien een klein kapelletje.

Geen kermis luid en kolossaal,

misschien een carrouselletje.

​

Geluk is geen zomer van smetteloos blauw,

maar nu en dan een zonnetje.

Geluk dat is geen zeppelin,

't is hooguit een ballonnetje.

​

- Toon Hermans

bottom of page