top of page
  • Laurine

Ik deed een taalcursus in Spanje!


¡Hola! Iets meer dan een week geleden kwam ik terug van een hele leuke reis naar Spanje. Daar volgde ik namelijk gedurende twee weken een Spaanse taalcursus aan de universiteit van Granada. De perfecte combinatie van studeren en vakantie! Vandaag vertel ik je wat meer over mijn ervaring en deel ik -uiteraard- wat foto's van de reis. Lees je mee?

EVEN TERUG NAAR HET BEGIN

Dus, hoe het allemaal begon. Ik studeer toegepaste taalkunde en dat wil in mijn geval zeggen: Nederlands, Engels en Spaans. Ik heb zojuist mijn eerste jaar afgerond en vanuit school werd het idee opgeworpen om misschien een zomercursus te doen in Spanje. En zo gezegd, zo gedaan: ik vertrok samen met twee mede-studenten naar Granada om nóg wat meer Spaans bij te leren tijdens de zomermaanden.

DE CURSUS

Voor ik vertrok was ik razend benieuwd naar de cursus en lessen en tegelijkertijd vond ik het ook wel spannend omdat ik geen flauw idee had van wat mij te wachten stond. Gelukkig verliep alles goed. Bij aankomst moesten we een niveautest doen en op basis van die resultaten werden we dan ingedeeld in verschillende lesgroepen. Vervolgens hadden we alle dagen in de voormiddag les en in de namiddag waren we dan vrij. Een goed evenwicht, als je 't mij vraagt. De lessen waren zeker leerzaam en het was de perfecte gelegenheid om heel veel Spaans te spreken en vertrouwd te geraken met de taal. Bovendien was het heel boeiend om met studenten van over de hele wereld in contact te komen.

DE PRACHTIGE STAD GRANADA

Zoals ik hierboven al zei, hadden we in de namiddag tijd om de toerist uit te hangen en verschillende bezienswaardigheden te bezoeken. En dat was zeker de moeite in Granada, want er zijn talloze dingen om te doen. Sowieso is het ook al gewoon een fijne stad om in rond te struinen en te genieten van de mooie architectuur en wat zonneschijn op te doen (liefst met een drankje en wat tapas erbij). Maar als je toch wat meer van de stad en haar geschiedenis wil zien, dan moet je de volgende dingen zeker niet overslaan:

  • Het Alhambra: dé toeristische trekpleister van Granada mag je uiteraard niet overslaan.

  • Plaza de San Nicolás: vanaf hier heb je het beste uitzicht op het Alhambra.

  • Monasterio de San Jerónimo: een verstopte parel, zéker de moeite waard!

  • Catedral de Granada: het hart van de stad en tevens de grootste kathedraal die ik ooit al heb gezien.

  • El Parque de las Ciencias: een groot museum met uiteenlopende tentoonstellingen; heel boeiend en interactief.

WAT IK LEERDE VAN DEZE ERVARING

Ik was iets langer dan twee weken weg, maar het voelde veel langer dan dat en tegelijkertijd was het veel kort. Het was heel intens: de lessen, een nieuwe omgeving, leren om met mensen (die niet mijn familie zijn) dicht op elkaar te leven, nieuwe mensen en nieuwe inzichten. Ik heb echt het gevoel dat deze ervaring mij veranderd heeft. Ik voel mij zelfstandiger en tijdens de reis heb ik ook een nieuwe kijk gekregen op sommige dingen. In mijn blogpost van vorige week vertelde ik ook al dat ik terug moest wennen aan het leven hier in België en dat heb ik nog steeds een beetje. Maar het lukt mij steeds beter om mijn plekje hier terug te vinden. Ik kan dan ook niet anders dan je aan te raden om ook eens zo'n cursus in het buitenland te doen. Laat dit artikel het duwtje in je rug zijn dat je nodig hebt. Ik beloof je: je krijgt er nieuwe energie van. :)

Zou jij ooit willen studeren in het buitenland?

20191219_090426_edited.jpg

Hey allemaal!

​

Ik ben Laurine (19), een vrolijke studente Toegepaste Taalkunde met een passie voor schrijven. Hier op mijn blog deel ik mijn weg naar het bereiken van mijn dromen en tussendoor deel ik tips en al het moois dat mijn pad kruist.

​

Veel leesplezier!

-xxx-

 OVER MIJ 

 INSTAGRAM 

 FRIENDLY

 REMINDER 

Geluk is geen kathedraal,

misschien een klein kapelletje.

Geen kermis luid en kolossaal,

misschien een carrouselletje.

​

Geluk is geen zomer van smetteloos blauw,

maar nu en dan een zonnetje.

Geluk dat is geen zeppelin,

't is hooguit een ballonnetje.

​

- Toon Hermans

bottom of page