top of page
  • Laurine

5x Dit vind ik zo leuk aan bloggen


Inmiddels zit ik al meer dan drie jaar meerdere keren per week trouw achter mijn computer blogjes te typen. En nog steeds voelt het als te weinig, ik heb nog zoveel meer te vertellen. Er ligt nog een waslijst aan ideeën te wachten om uitgewerkt te worden en nog iedere keer wanneer ik op het knopje "publiceer" klik, voelt het magisch. Het is nu wel duidelijk denk ik: ik ben nog steeds dol op bloggen, maar wat maakt deze hobby nu net zo bijzonder? Ik vertel het je vandaag!

ADVIES VAN EEN OUDERE ZUS

Bloggen bestaat niet alleen uit je eigen artikels plaatsen, maar ik geniet natuurlijk van het lezen van andermans blogs. Door het lezen van artikels van bloggers die nét wat ouder zijn dan ik, voel ik me vaak beter voorbereid op situaties die mij misschien ook nog te wachten staan. Zo voelen hun verhalen/ervaringen/tips soms weleens aan als het advies van de oudere zus die ik nooit gehad heb. Heel fijn!

COMMUNITY

Het blogwereldje voelt vaak echt als een soort community, over de landsgrenzen heen (hoi noorderburen!). Doordat je wekelijks of soms zelfs dagelijks blogjes van iemand leest, ga je langzaam aan echt met een persoon meeleven, zeker als je die persoon al enkele jaren volgt. En dat terwijl je diegene nog nooit ontmoet hebt! Toch voelt het niet als een vreemde.

En daarnaast heb je op termijn ook wel wat écht contact met andere bloggers en dat is misschien wel het meest waardevolle uit dit hele rijtje. Ik had nooit kunnen denken dat ik op deze manier nieuwe vrienden zou mogen verwelkomen in mijn leven en ik kan er dan ook alleen maar dankbaar voor zijn!

NIEUWE INZICHTEN

Van te voren had ik nooit kunnen bedenken hoeveel ik zou bijleren door te bloggen en ook door anderen hun blogs te lezen. Het is een manier om in contact te komen met onderwerpen waar ik anders misschien nooit bij stil had gestaan. Want door iemand zijn/haar blog te lezen, krijg je diens kijk op het leven mee. Iedereen maakt andere dingen mee en heeft andere ervaringen en ik vind het heel boeiend om op die manier meer inzichten te krijgen.

CREATIVITEIT UITEN

Uiteraard is mijn blog dé plek waar ik mijn creativiteit kwijt kan. In de eerste plaats het bloggen zelf: ideeën opdoen voor nieuwe artikels, maar ook het echte schrijven. Voor mij is dit nog steeds een manier om regelmatig mijn -digitale- pen vast te nemen en te oefenen, oefenen, oefenen. Daarnaast kan ik mij ook echt vermaken met puzzelen aan de lay-out van mijn blog of de kleine fotocollages die ik soms maak ter illustratie bij mijn blogpost.

"MIJN" PLEKJE

Ten slotte is mijn blog vooral ook mijn grote trots, omdat ik vind dat ik er goed in geslaagd ben om met dit stukje internet mezelf een stem te geven en een tamelijk goed beeld van mezelf weer te geven. Mijn blog straalt uit wie ik ben en wat ik belangrijk vind in het leven en daarom voelt het als een klein stukje "thuis" dat ik hier gecreëerd heb en dat gevoel is iets wat niemand me ooit nog kan afpakken.

Wat vind jij zo leuk aan bloggen?

20191219_090426_edited.jpg

Hey allemaal!

​

Ik ben Laurine (19), een vrolijke studente Toegepaste Taalkunde met een passie voor schrijven. Hier op mijn blog deel ik mijn weg naar het bereiken van mijn dromen en tussendoor deel ik tips en al het moois dat mijn pad kruist.

​

Veel leesplezier!

-xxx-

 OVER MIJ 

 INSTAGRAM 

 FRIENDLY

 REMINDER 

Geluk is geen kathedraal,

misschien een klein kapelletje.

Geen kermis luid en kolossaal,

misschien een carrouselletje.

​

Geluk is geen zomer van smetteloos blauw,

maar nu en dan een zonnetje.

Geluk dat is geen zeppelin,

't is hooguit een ballonnetje.

​

- Toon Hermans

bottom of page