top of page
  • Laurine

9 Tips om onmiddellijk tot rust te komen


Tegenwoordig heeft iedereen het druk, heeft iedere taak een deadline en moet je alles kunnen. Maar wanneer komen we nog eens écht tot rust? Hoe maak je je hoofd helemaal leeg en kan je nog eens ontspannen? Met deze tips kan jij onmiddellijk je rust hervinden. Lees je mee?

1. Als ik tijd heb en ik wil graag even een momentje voor mezelf nemen, dan neem ik graag een uitgebreid warm bad. Heerlijk ontspannen! Het liefst nog met een goed boek erbij ook!

2. Lachen is een heel simpele én effectieve manier om stress te laten varen. Spreek af met vrienden of struin het internet af naar grappige video's (keuze genoeg!) of denk terug aan een aantal grappige situaties die je weleens hebt meegemaakt en lach de stress weg!

3. Een meer passieve manier om tot rust te komen is om door rustgevende muziek op te zetten. Heel eenvoudig, je kan het zelfs op de achtergrond laten spelen terwijl je iets anders doet. Maar als je heel gespannen bent, is het beter om bewust naar de muziek te luisteren en ervoor te gaan zitten.

4. Een digitale detox van tijd tot tijd kan wonderen doen. Soms voel ik mij op het einde van de dag opgejaagd en wat vreemd in mijn vel en als ik dan terug denk, besef ik vaak dat ik de hele dag achter de computer heb gezeten. Stel grenzen rondom het gebruik van je laptop/gsm/ sociale media, zodat je tijd bewaart waar je iets kan doen zonder een scherm, maar even in het nu kan leven.

5. Ik word erg gespannen wanneer mijn omgeving rommelig is, alsof ik mijn gedachten niet kan ordenen zolang dat mijn omgeving een zootje is. Heb je weinig tijd? Zorg dan dat tenminste je bureau opgeruimd is, zodat je daar goed kan werken.

6. Beweeg! Ga naar buiten! Klinkt misschien cliché, maar het werkt écht. Ben je vermoeid, gespannen of overwerkt? Ga naar buiten en wandel het blokje rond of ga een halfuurtje joggen. Nadien heb je weer nieuwe energie en kan je de wereld aan!

7. Doe iets creatief! Ik kom altijd heel erg tot rust als ik aan mijn bullet journal werk of wanneer ik aan het breien ben. Maar er zijn nog talloze anderen dingen die je kan doen zoals: tekenen, een instrument bespelen, borduren, schilderen, ...

8. Wil je even alles losgooien en de spanning uit je lichaam krijgen? Dan is er maar één oplossing: dance like nobody's watching! De combinatie van muziek en beweging geven je -net zoals dat rondje joggen- terug energie en hierdoor kan je al je zorgen laten gaan.

9. Ten slotte, zoek je rust bij de mensen om je heen. Praat over wat je dwarszit of je stress bezorgd en ga iets leuks doen met je vrienden of familie zodat je goed kan ontspannen.

Hopelijk helpen deze tips om je om tot rust te komen en kan je tijdens deze knusse herfstmaanden ook wat ontspannen. Hoe kom je echt tot rust?

20191219_090426_edited.jpg

Hey allemaal!

​

Ik ben Laurine (19), een vrolijke studente Toegepaste Taalkunde met een passie voor schrijven. Hier op mijn blog deel ik mijn weg naar het bereiken van mijn dromen en tussendoor deel ik tips en al het moois dat mijn pad kruist.

​

Veel leesplezier!

-xxx-

 OVER MIJ 

 INSTAGRAM 

 FRIENDLY

 REMINDER 

Geluk is geen kathedraal,

misschien een klein kapelletje.

Geen kermis luid en kolossaal,

misschien een carrouselletje.

​

Geluk is geen zomer van smetteloos blauw,

maar nu en dan een zonnetje.

Geluk dat is geen zeppelin,

't is hooguit een ballonnetje.

​

- Toon Hermans

bottom of page