top of page

Een dagje Gozo | Veerboot, ruïnes & zwemmen!


Een reis naar Malta is natuurlijk niet compleet zonder een bezoek aan het buureiland Gozo. Voor een zacht prijsje kan je met de veerboot een overtocht maken om daar een dagje de omgeving te ontdekken. Want hoewel het eiland wat kleiner is, is er een heleboel te bezichtigen!

Ik raad je aan om zo vroeg mogelijk de boot te nemen, want dan heb je niet alleen meer tijd om het eiland te ontdekken, maar ook kan je genieten van de mooie ochtendzon over het water! Hier achter mij zie je trouwens Comino, een ander eiland nabij Malta.

En dan was het tijd om Gozo te verkennen! De beste manier om alles uit je dag te halen is door een hop-on-hop-off tour te doen met de bus. Zo ben je in no-time overal op het eiland.

Zo bezochten we eerst dit leuke stadje. Een mooie windmolen, gezellige marktjes én een indrukwekkende kathedraal! Prachtige omgeving en vooral ook een heel leuke sfeer doordat er overal in de straten kleurrijke doeken hingen.

Daarna was het tijd voor een meer historische uitstap. Zo bezochten we namelijk deze ruïne uit de prehistorie, ook wel bekend als de Ggantija Megalithic tempels. Wat dit museum zo boeiend maakte was niet zozeer de ruïne zelf, maar het interactieve museum waaraan het grenst. Hier leer je veel meer over de ruïnes en de mensen die er leefden, maar ook over hoe wetenschappers informatie halen uit deze overgebleven gesteenten.

Vanaf hier heb je trouwens ook een wijd uitzicht over het eiland en hier kan je de basiliek al duidelijk zien pronken.

... Maar het is zeker ook de moeite om ze van dichtbij te bekijken. Deze Ta 'Pinu Basiliek heeft niet veel beschrijving nodig, alleen dat het er in het echt minstens zo mooi uitziet!

Wat is er beter dan de dag afsluiten met een ijsje en een duik in het water?

En daarna was het -helaas- alweer tijd om terug te keren naar de veerboot en de volgende dag weer naar huis te gaan. Zowel Malta als Gozo zijn zo variërend en boeiend. Beide zijn zeker de moeite om eens een weekje vakantie te spenderen.

Heb je de eerdere foto's van mijn vakantie gemist? Dan kan je hier deel 1 en deel 2 terugvinden.

20191219_090426_edited.jpg

Hey allemaal!

​

Ik ben Laurine (19), een vrolijke studente Toegepaste Taalkunde met een passie voor schrijven. Hier op mijn blog deel ik mijn weg naar het bereiken van mijn dromen en tussendoor deel ik tips en al het moois dat mijn pad kruist.

​

Veel leesplezier!

-xxx-

 OVER MIJ 

 INSTAGRAM 

 FRIENDLY

 REMINDER 

Geluk is geen kathedraal,

misschien een klein kapelletje.

Geen kermis luid en kolossaal,

misschien een carrouselletje.

​

Geluk is geen zomer van smetteloos blauw,

maar nu en dan een zonnetje.

Geluk dat is geen zeppelin,

't is hooguit een ballonnetje.

​

- Toon Hermans

bottom of page