top of page
  • Laurine

Argentinië | Buenos Aires, fietsen & tango show


Deze zomer mocht ik de reis van mijn dromen maken naar Argentinië. De komende weken ga ik, naar goede gewoonte, de foto's van mijn vakantie delen en jullie laten meegenieten van de prachtige natuur en variëteit dat dit prachtige land te bieden heeft.

We begonnen onze reis in Buenos Aires, een van de grootste steden ter wereld. De beste manier om veel te zien op weinig tijd is door middel van een fietstour! Samen met een gids reden we langs enkele historische plaatsen en gezellige wijken.

We kwamen onder andere voorbij dit moeras. Dit uitgestrekte gebied was vroeger een strand, maar door de verandering in het weer en het klimaat is dit op natuurlijke wijze een moerasgebied vol vogels geworden. Heel bijzonder zo midden in de stad!

Deze muur vol poppen is gemaakt door een Argentijnse kunstenaar en het idee achter dit kunstwerk is dat het alles wat typisch Argentijns is zou representeren.

Na een lange dag fietsen kwamen we uiteindelijk aan in het historische centrum van de stad. Op de foto hierboven zie je de Casa Rosada, het presidentiële paleis van Argentinië. Dit is ook het beroemde balkon waar Evita Perón haar speech gaf.

Een fietstocht was zeker een leuke manier om deze stad te verkennen en een voordeel is dat je je meteen goed weet te navigeren in een nieuwe stad. Wel even een waarschuwing: het is momenteel winter in Argentinië dus na zo'n hele dag in de buitenlucht is de kans groot dat je een beetje verkleumd bent. ;)

We sloten onze dag in Buenos Aires af met een diner met tango-show. Echt een aanrader, want Argentinië is echt het land van de tango én de swingende muziek van de live band maakte het plaatje echt helemaal af! Jammer genoeg was het daar niet toegestaan om foto's te maken.

Welk land staat echt nog op jouw travel bucketlist?

20191219_090426_edited.jpg

Hey allemaal!

​

Ik ben Laurine (19), een vrolijke studente Toegepaste Taalkunde met een passie voor schrijven. Hier op mijn blog deel ik mijn weg naar het bereiken van mijn dromen en tussendoor deel ik tips en al het moois dat mijn pad kruist.

​

Veel leesplezier!

-xxx-

 OVER MIJ 

 INSTAGRAM 

 FRIENDLY

 REMINDER 

Geluk is geen kathedraal,

misschien een klein kapelletje.

Geen kermis luid en kolossaal,

misschien een carrouselletje.

​

Geluk is geen zomer van smetteloos blauw,

maar nu en dan een zonnetje.

Geluk dat is geen zeppelin,

't is hooguit een ballonnetje.

​

- Toon Hermans

bottom of page