top of page
  • Laurine

Argentinië | Watervallen, toekans & Brazilië!


Ik bracht onlangs twee fantastische weken door in Argentinië. Eerder deelde ik al enkele foto's uit Buenos Aires, maar vandaag is het tijd voor de prachtige natuur die Latijns-Amerika kent. In deze blogpost deel ik foto's uit mijn tijd in Iguazú, een plek met misschien wel de mooiste en vooral ook indrukwekkende watervallen! En we staken ook voor een dagje de grens met Brazilië over. Nieuwsgierig? Lees dan snel verder!

Iguazú vormt de natuurlijke grens tussen Argentinië en Brazilië. Om die reden zijn verschillende delen van de watervallen in beide landen te bezichtigen. Wij besloten om een dagje de grens met Brazilië over te steken en daar te beginnen.

Tijdens de wandeling kwamen we overal van deze coati's tegen, een soort wasbeertje dat typisch is voor Latijns-Amerika.

Het fijne aan Iguazú was dat dit de enige plek tijdens onze reis was met zachte temperaturen en zonnig weer. Dat maakte alle uitzichten alleen maar nóg mooier!

Genieten van deze bijzondere plek!

Dit was het laatste uitkijkpunt in Brazilië. Het is niet zichtbaar op deze foto, maar de regenboog die je hier ziet is eigenlijk een volledige cirkel. Dat was de eerste keer dat ik een volledige regenboog zag! En los daarvan is het uitzicht ook simpelweg prachtig!

Er vlogen ook een heleboel vlinders rond! Heel grappig, op de foto hierboven zie je de nationale vlinder van Argentinië en als je goed kijkt zie je dat het lijkt alsof het getal 88 op de vleugel staat.

Ik waande mezelf dan ook maar even een vlinder...

Daarna brachten we een bezoekje aan een vogelreservaat in de buurt. Heel mooi om die tropische papegaaien te zien, maar tegelijkertijd voelt het altijd een beetje dubbel aan om vogels in gevangenschap te zien.

Die avond voor we terug naar Argentinië keerden, zagen we nog een toekan in de boom zitten. Ik vind dit echt zo'n mooie vogels!

De volgende dag gingen we terug naar dezelfde watervallen, maar dan aan de Argentijnse kant van de rivier. De wandeling daarnaartoe was zo rustgevend. Gek hoe het water hier zo rustig is, terwijl het een paar meter verderop met een enorme kracht naar beneden stort.

In de tussentijd zagen we nog een heleboel vogels overvliegen.

En dan was het tijd voor het uitzicht waar het allemaal om draaide. Wauw, gewoon, wauw! Het was heel moeilijk om dit uitzicht op foto te krijgen vanwege al de nevel die opsteeg uit het water, maar het is zonder twijfel het meest indrukwekkende dat ik ooit al heb gezien.

Daarna hadden we de mogelijkheid om met een bootje op de rivier tussen de watervallen te varen. En dat was niet alles, we gingen ook nog even met de boot dóór de waterval! We waren uiteraard doorweekt, maar het was echt een hele leuke ervaring. Ik kan dus echt wel stellen dat we de watervallen van álle kanten gezien hebben, maar dit uitzicht gaat echt nooit vervelen.

Iguazú was zonder twijfel mijn meest favoriete plek van de hele reis. De zon, de indrukwekkende natuur en alle dieren maken dit echt een hele bijzondere plek. ☼

20191219_090426_edited.jpg

Hey allemaal!

​

Ik ben Laurine (19), een vrolijke studente Toegepaste Taalkunde met een passie voor schrijven. Hier op mijn blog deel ik mijn weg naar het bereiken van mijn dromen en tussendoor deel ik tips en al het moois dat mijn pad kruist.

​

Veel leesplezier!

-xxx-

 OVER MIJ 

 INSTAGRAM 

 FRIENDLY

 REMINDER 

Geluk is geen kathedraal,

misschien een klein kapelletje.

Geen kermis luid en kolossaal,

misschien een carrouselletje.

​

Geluk is geen zomer van smetteloos blauw,

maar nu en dan een zonnetje.

Geluk dat is geen zeppelin,

't is hooguit een ballonnetje.

​

- Toon Hermans

bottom of page