top of page
  • Laurine

De Groener Doener | tag


Ik sta tamelijk idealistisch in het leven en ik probeer dan ook al enkele jaren mijn ecologische voetafdruk te verkleinen. Daarom kan ik dan ook alleen maar juichen dat er tegenwoordig zoveel aandacht is voor het milieu. Maar er zijn nog zoveel dingen waarop ik mijn leven groener kan maken en daarom sta ik vandaag even stil bij een bewuster leven met "De Groener Doener tag" bedacht door Sara.

WAT DOE JIJ AL VEEL GROENER EN WAT KUN JIJ NOG VEEL GROENER DOEN? | Sara - Mevrouwmiauw.nl

Ik zou wel durven zeggen, dat wij thuis ons best doen om groen te leven. Uiteraard zijn er een heleboel punten waarop we kunnen verbeteren, maar we hebben de voorbije jaren al een heleboel stappen ondernomen. Zo hebben we een "veggie dag", een dag in de week waarop we volledig vegetarisch eten. Sowieso zijn onze porties vlees tegenwoordig aanzienlijk kleiner. We hergebruiken zoveel mogelijk, denk aan: brooddozen, boodschappentassen ipv. plastic tasjes, ... We hebben ook al een aantal jaren zonnepanelen. En we pendelen dagelijks met de fiets naar school/ werk.

HOE KUN JE OP EEN GOEDKOPE MANIER JE HUIS GROENER KRIJGEN? | Sanne - Omdatikdatwil.nl

Er zijn talloze manieren om heel eenvoudig je huis wat groener te maken, maar wat je vooral in je achterhoofd moet houden is: consuminderen & hergebruiken. De eerste stap is zo min mogelijk rotzooi je huis binnenkrijgen en als je dan toch iets binnenbrengt moet het herbruikbaar zijn. Herbruikbare tassen, brooddozen, drinkbussen, ... Een tijd geleden maakte ik de overstap naar herbruikbare wattenschijfjes en ze werken minstens even goed en het verminderd mijn dagelijkse hoeveelheid afval aanzienlijk. Zeker voor badkamerartikelen zijn er tegenwoordig veel duurzamere alternatieven die het zeker proberen waard zijn.

HOE VERSPIL JIJ MINDER VOEDSEL? | Natasha - Plantaardig.nl

Ik woon nog thuis en ik moet zeggen dat mijn ouders heel erg hun best doen om een juiste inschatting te maken qua hoeveelheid eten, maar als er toch overschot is dan warmen we dat meestal de volgende dag weer op. Maar dit is zeker iets waar we nog veel in kunnen verbeteren.

WAT ZOU JIJ GROEN DOEN MET EEN MILJOEN? | Hermien - Kouwekleren.nl

Een miljoen is echt wel een hele hoop geld... Waarschijnlijk zou ik het geven aan betrouwbare mensen die weten hoe ze het zinvol kunnen besteden, want zo'n verantwoordelijkheid komt mij niet toe. Als ik toch iets zou moeten doen, dan zou ik waarschijnlijk heel veel zonnepanelen laten plaatsen en ik zou onderzoekers steunen die met vernieuwende groene projecten bezig zijn. Maar volgens mij hoef je helemaal geen miljonair te zijn om een verschil te maken.

WAT ZOU JIJ DOEN OM MENSEN TE INFORMEREN/ MOTIVEREN OM TE KIEZEN VOOR EEN GROENE(RE) LEVENSSTIJL? | Sytse - Hetgroenebroertje.nl

Ik ben absoluut geen 'groene' blogger, maar gelukkig zijn er genoeg andere leuke mensen die zich daar wel aan toewijden. Naast de bloggers die de vragen voor deze tag bedachten, zijn de volgende bloggers en YouTubers ook nog échte aanraders: Use Less, Greenblush, Minimalist Dutchie & When Sara Smiles. Inspiratie in overvloed!

WAT VIND JIJ DE MOEILIJKSTE GROENE STAP OM TE ZETTEN? | Giulia - Renmeisje.nl

Ten eerste: geen vliegtuigreizen meer maken. Ik ben mij heel bewust van de impact dat dit heeft op het milieu, maar ik vind het tegelijkertijd zo waardevol om de wereld te ontdekken. Dit is dus een beetje een tweestrijd voor mij. Het tweede puntje is duurzame kledij kopen. Dit is iets waar ik al een aantal jaar over nadenk en ik vermoed dat ik over vijf jaar de stap wel gezet zal hebben naar een volledige duurzame kledingkast, maar voorlopig is het een combinatie van fast fashion en fair fashion.

WAT IS TOT NU TOE JOUW BESTE GROENE BESLISSING? | Elcke - Degroenezus.nl

Dit is zonder twijfel de keuze om met de fiets naar de universiteit te pendelen dit jaar. Enerzijds is het niet belastend voor het milieu en anderzijds is het vooral ook goed voor mezelf; ik ben ik beweging en in de buitenlucht. Ik heb nog lang geen spijt gehad van deze beslissing en geniet dagelijks van deze fietstochten tussen school en thuis.

Wat is jouw beste groene beslissing?

20191219_090426_edited.jpg

Hey allemaal!

Ik ben Laurine (19), een vrolijke studente Toegepaste Taalkunde met een passie voor schrijven. Hier op mijn blog deel ik mijn weg naar het bereiken van mijn dromen en tussendoor deel ik tips en al het moois dat mijn pad kruist.

Veel leesplezier!

-xxx-

 OVER MIJ 

 INSTAGRAM 

 FRIENDLY

 REMINDER 

Geluk is geen kathedraal,

misschien een klein kapelletje.

Geen kermis luid en kolossaal,

misschien een carrouselletje.

Geluk is geen zomer van smetteloos blauw,

maar nu en dan een zonnetje.

Geluk dat is geen zeppelin,

't is hooguit een ballonnetje.

- Toon Hermans

bottom of page