top of page
  • Laurine

Dit was mijn zomervakantie! | recap


Tussen het sluiten van schooldeuren en het begin van het nieuwe academiejaar aanstaande week zaten drie (!) heerlijke maanden van ontspannen, genieten en nieuwe dingen ontdekken! Mijn zomervakantie loopt nu ten einde, maar dat doet niets af aan mijn goed humeur. Dat heeft te maken met het feit dat ik stiekem héél veel zin heb om aan het volgende jaar van mijn studie te beginnen én ik heb een heleboel fijne vakantieherinneringen om op terug te kijken. Hierbij een paar hoogtepunten van de voorbije zomermaanden!

OP VAKANTIE NAAR ARGENTINIË

Mijn zomervakantie begon met een ongelooflijke reis naar Argentinië. Ik kan nauwelijks geloven dat we die reis deze zomer maakten. Het lijkt al veel langer geleden! Desondanks heb ik fijne herinneringen aan deze avontuurlijke vakantie. Ik deelde ook wat foto's en verhalen over onze belevenissen daar, je kan ze hier, hier & hier lezen!

SPORTEN

Dit had ik niet echt zo gepland, maar het werd een sportieve zomer! Dit jaar hadden we natuurlijk ook geluk met het weer, waardoor het ideaal was om veel tijd buiten te spenderen. Een paar favoriete dingen die ik gedaan heb zijn: zwemmen, wandeltochten, mountainbiken, minigolf, fietsen en uiteraard mijn wekelijkse danslessen.

TAALCURSUS IN SPANJE

Ik verbleef iets langer dan twee weken in Granada om daar aan de universiteit een cursus Spaans te volgen. Het ideale evenwicht tussen vakantie en iets bijleren. Super tof! Bovendien kon ik ook echt genieten van de prachtige stad en de Spaanse cultuur. Lees hier meer!

CELLO LESSEN

Yes! Nog zoiets leuks in dit lijstje: ik ben begonnen met cellolessen! Misschien had je het al weleens gelezen in mijn blogpost over 4 dingen die ik nog wil leren, maar dit is iets wat ik graag ooit nog wilde kunnen en dus besloot ik deze zomer daad bij het woord te voeren. Ik heb inmiddels al een paar lessen gehad en ik vind het fantastisch!

LEREN VOOR MIJN THEORETISCH RIJBEWIJS

Dit was echt een voornemen voor deze zomervakantie om eindelijk eens werk te maken van dat rijbewijs. Nu gaat het mij niet lukken om mijn examen nog af te leggen voor het einde van de vakantie, maar ik kan wel zeggen dat ik er volop mee bezig ben en dat het dus niet meer zo lang zal duren.

AFSPREKEN MET VRIENDEN

De zomer is natuurlijk hét moment om nog eens af te spreken met mensen die je anders in de drukte van het leven soms ontglippen. Super fijn om daar nu tijdens de zomermaanden volop tijd voor te maken en nog eens goed bij te praten.

SCHRIJVEN

Naast mijn blogposts had ik het schrijven de laatste maanden op een laag pitje staan. Ik was nochtans bezig met een heel leuk schrijfproject, waar ik eerder heel enthousiast over was. Gelukkig vond ik op vakantie in Argentinië nieuwe inspiratie en inmiddels heb ik de schrijfmicrobe weer helemaal te pakken.

WERKEN

Naast al die leuke dingen moet er natuurlijk ook nog gewerkt worden. Gelukkig voor mij werk ik inmiddels twee jaar op een fijne werkplek met toffe collega's, waardoor ik na iedere dag weer met een glimlach terug naar huis keer. Nieuwsgierig waaruit een willekeurige werkdag voor mij zoal bestaat? Ik schreef onlangs een lijstje met mijn gedachten en belevenissen: mijn werkdag in bullet points.

CULTUUR

Iets wat veel meer aandacht verdient in mijn leven zijn kunst en cultuur. Ik bezocht laatst het Letterenhuis, wat zeker een interessante plek is om te bezoeken als je thuis bent in de wereld van literatuur. En dit weekend bezocht ik ook nog voor het eerst het Fotomuseum met een paar boeiende tentoonstellingen en dat allemaal onder het fijne gezelschap van Marthe.

KAMER GRONDIG OPRUIMEN

Voor het nieuwe academiejaar begint vind ik het fijn om met een schone lei te beginnen en dat betekent: opruimen. Zowel mijn kledingkast als de diepe donkere lades van mijn bureau werden aan een grondige inspectie onderworpen. Noem het minimaliseren, noem het acute opruimdrang (hebben andere mensen dit ook?), de voldoening achteraf was het allemaal waard!

Wat voor leuke dingen deed jij zoal de voorbije zomer?

20191219_090426_edited.jpg

Hey allemaal!

​

Ik ben Laurine (19), een vrolijke studente Toegepaste Taalkunde met een passie voor schrijven. Hier op mijn blog deel ik mijn weg naar het bereiken van mijn dromen en tussendoor deel ik tips en al het moois dat mijn pad kruist.

​

Veel leesplezier!

-xxx-

 OVER MIJ 

 INSTAGRAM 

 FRIENDLY

 REMINDER 

Geluk is geen kathedraal,

misschien een klein kapelletje.

Geen kermis luid en kolossaal,

misschien een carrouselletje.

​

Geluk is geen zomer van smetteloos blauw,

maar nu en dan een zonnetje.

Geluk dat is geen zeppelin,

't is hooguit een ballonnetje.

​

- Toon Hermans

bottom of page