top of page
  • Laurine

Dromen rubriek | 2 | Schoolstress!


Onlangs startte ik deze nieuwe rubriek op mijn blog, waarin ik af en toe een grappige droom van mij deel en na jullie enthousiaste reacties op de vorige editie (waarvoor dank!) deel ik er vandaag nog eentje. Kort geleden had ik paasvakantie -en hoewel die nog voornamelijk bestond uit studeren- moest ik blijkbaar toch afkicken van de voorbije lesweken. Zo bleek uit deze bizarre droom vol paniek.

16.04.2019

Het was een stralende dag en ik kwam net terug van een les Spaans. Die les ging door in gebouw ver weg van de gewoonlijke leslokalen. Een aardige klasgenoot had heel galant aangeboden om mijn rugzak te dragen tot aan de volgende les, omdat het best een lange afstand was. Dankbaar had ik zijn hulp aangenomen, niet wetend hoeveel problemen het mij nog zou brengen...

Vervolgens verzamelden we in de hal (die opvallend veel weg had van mijn middelbare school) om dan vervolgens op te splitsen en ieder naar onze eigen les te gaan. Ik zeg dag tegen de groep en sta op het punt te vertrekken wanneer ik besef dat ik mijn rugzak ben vergeten. Ik speur de groep af naar de klasgenoot die mijn rugzak bij zich had, maar ik zie hem nergens. Na wat navragen blijkt dat hij al naar de les is en dus vergeten was mijn rugzak terug te geven (alsof het niet zou opvallen wanneer je met twee rugzakken rondloopt). Ik probeerde nog te achterhalen waar hij les had, maar tevergeefs.

Ik besluit dat er niets anders op zit dan naar mijn les te gaan zonder mijn spullen. Maar dan slaat de paniek écht toe als mijn blik op mijn horloge valt en de les alweer een halfuur bezig blijkt te zijn.

Hierna volgden nog wat flarden uit de les Spaans, maar hier kan ik -helaas- geen samenhangend verhaal meer van maken.

BETEKENIS?

Het leek mij ook wel leuk om wat opzoekwerk te doen rondom wat deze dromen eventueel zouden kunnen betekenen. Ik heb mijn twijfels over hoe plausibel deze betekenissen zijn, maar wie weet?

Eerst dus mijn rugzak die verdwijnt. Dit blijkt trouwens een terugkerend thema, want de vorige keer werden mijn spullen gestolen. De meningen hierover zijn erg verdeeld, maar het zou kunnen wijzen op on-gerealiseerde en onvervulde doelen op de locatie van de droom (in dit geval dus mijn middelbare school). Deze betekenis ligt in lijn met die van dromen over school, want dit zou duiden op gevoelens van onbekwaamheid en onzekerheden (lees: examenstress).

Heb jij weleens gedroomd over dat je (weer) op school zat?

20191219_090426_edited.jpg

Hey allemaal!

Ik ben Laurine (19), een vrolijke studente Toegepaste Taalkunde met een passie voor schrijven. Hier op mijn blog deel ik mijn weg naar het bereiken van mijn dromen en tussendoor deel ik tips en al het moois dat mijn pad kruist.

Veel leesplezier!

-xxx-

 OVER MIJ 

 INSTAGRAM 

 FRIENDLY

 REMINDER 

Geluk is geen kathedraal,

misschien een klein kapelletje.

Geen kermis luid en kolossaal,

misschien een carrouselletje.

Geluk is geen zomer van smetteloos blauw,

maar nu en dan een zonnetje.

Geluk dat is geen zeppelin,

't is hooguit een ballonnetje.

- Toon Hermans

bottom of page