top of page
  • Laurine

Een jaar bullet journalen | Mijn mooiste spreads


Vorig jaar met Kerstmis kreeg ik mijn allereerste bullet journal. Ik keek namelijk al een tijdje video's op YouTube en het begon toch te kriebelen om het zelf te proberen. Inmiddels zijn er alweer twaalf maanden verder en ben ik helemaal verkocht. Ik vind het zo leuk om iedere maand een nieuw thema te bedenken en uit te proberen.

Nu ik terugkijk op al mijn spreads, kan ik ook zeggen dat ze niet allemaal even goed gelukt zijn. Dus deel ik vandaag mijn top 5 van de mooiste en leukste thema's die wél geslaagd zijn en die jij het komende zelf kan gebruiken in je eigen bullet journal.

Juli stond dit jaar in het teken van reizen en vakantie. Mijn middelbare school was achter de rug en ik had een heerlijk lange vakantie van drie maanden voor de boeg (yes!). Een bijhorend thema was dus een must! Dit thema is gebaseerd op een video van Amanda Rach Lee. Deze pagina was toch wel mijn absolute favoriet van de hele maand.

Dit wolken thema was eerst en vooral erg toepasselijk voor de maand april, waar het zowat alle dagen bewolkt was. Maar dit is vooral een goed thema voor beginners (zoals ik), omdat het héél simpel is om zelf te creëren en het resultaat er erg tof uitziet. Ook een leuke optie als je meer van minimalistische spreads houdt.

Telkens wanneer ik deze pagina's zie, kijk ik uit naar de lente! En dat was precies wat ik wilde bereiken met deze spreads: een vrolijk lente thema.

Voor mijn verjaardagsmaand koos ik voor een combinatie van dingen waar ik gek op ben: typemachines, polaroids en pastelgroen. Niet gek dus dat dit thema zo hoog in mijn top 5 staat. Ook deze spreads stralen nog een zekere rust uit, maar zijn anderzijds toch iets uitbundiger dan bijvoorbeeld het wolkenthema van april.

En dan op de eerste plaats... Het ruimtevaart thema! Dit is zonder twijfel de grote favoriet. Ik heb altijd al een fascinatie gehad voor de ruimte en bovendien had ik zoveel plezier bij het maken en het uittekenen van deze spreads. Bovendien is -naar mijn mening- iedere pagina van deze maand goed gelukt en ik ben simpelweg heel tevreden over het resultaat.

Ziezo, dat was mijn top 5. Over enkele weken begin ik aan mijn nieuwe bullet journal en ik ben heel benieuwd wat voor thema' s 2019 met zich mee gaat brengen!

Wat was jouw favoriet of welke thema's zou je graag zien in het komende jaar?

20191219_090426_edited.jpg

Hey allemaal!

Ik ben Laurine (19), een vrolijke studente Toegepaste Taalkunde met een passie voor schrijven. Hier op mijn blog deel ik mijn weg naar het bereiken van mijn dromen en tussendoor deel ik tips en al het moois dat mijn pad kruist.

Veel leesplezier!

-xxx-

 OVER MIJ 

 INSTAGRAM 

 FRIENDLY

 REMINDER 

Geluk is geen kathedraal,

misschien een klein kapelletje.

Geen kermis luid en kolossaal,

misschien een carrouselletje.

Geluk is geen zomer van smetteloos blauw,

maar nu en dan een zonnetje.

Geluk dat is geen zeppelin,

't is hooguit een ballonnetje.

- Toon Hermans

bottom of page