top of page
  • Laurine

Eerste maand terug aan de universiteit


Ik had het kunnen weten. Waar ik zondag in mijn blogpost over 10 dingen waar ik trots op ben nog fier verkondigde dat het me lukt om twee keer per week een blogpost te plaatsen, miste ik gisteren de deadline. Mijn excuus? School. En dat is dan ook meteen waar ik het vandaag over wil hebben. Want inmiddels is het schoolleven alweer een maand bezig en na bijna drie maanden vakantie is dat toch een beetje aanpassen. Ik praat jullie graag bij.

THUIS KOMEN?

Aangezien dit het tweede jaar van mijn bachelor is, had ik verwacht dat het zou voelen als thuiskomen. Meer nog zelfs, ik had zelfs heel lang uitgekeken naar het moment dat het academiejaar weer van start ging. Dat had alles te maken met de goede klik die ik vorig jaar had met mijn school, studierichting en medestudenten. Maar dit jaar bewijst dat al deze dingen niet vanzelfsprekend zijn. Ondanks dat ik er al een jaar heb opzitten, is het toch weer even aanpassen. Want hoewel er veel vertrouwd is, zijn er ook een heleboel dingen waar ik nog even aan moet wennen.

VEEL VERANDERINGEN

Die gewenning heeft voornamelijk te maken met de vele veranderingen ten opzichte van vorig jaar. Mijn afdeling is dit academiejaar verhuist naar een nieuwe locatie. En zoals dat gaat met nieuwe dingen, zijn er nog een heleboel kinderzorgen waaraan gewerkt moet worden. Daarnaast zijn er natuurlijk nog een heleboel veranderingen, denk aan nieuwe proffen, nieuwe lessen, nieuwe mensen, ... Noem maar op! Vaak wil ik mezelf dan pushen om al die veranderingen te negeren, maar sommige dingen vragen gewoon tijd. En we moeten lief genoeg zijn om onszelf die tijd te gunnen.

ONDER CONTROLE

Wat dit jaar wél beter lukt is mijn schoolwerk bijhouden. Vorig jaar, zeker die eerste maanden, had ik vaak het gevoel dat ik bedolven werd onder de taken en de leerstof. En hoewel de werkdruk nu zeker niet lager ligt, heb ik het wel veel meer onder controle en dat is een fijn gevoel. Hopelijk kan ik dat gevoel nog een tijdje vasthouden en dan zonder veel stress aan de examens beginnen.

Wat studeer jij/ heb je gestudeerd?

20191219_090426_edited.jpg

Hey allemaal!

​

Ik ben Laurine (19), een vrolijke studente Toegepaste Taalkunde met een passie voor schrijven. Hier op mijn blog deel ik mijn weg naar het bereiken van mijn dromen en tussendoor deel ik tips en al het moois dat mijn pad kruist.

​

Veel leesplezier!

-xxx-

 OVER MIJ 

 INSTAGRAM 

 FRIENDLY

 REMINDER 

Geluk is geen kathedraal,

misschien een klein kapelletje.

Geen kermis luid en kolossaal,

misschien een carrouselletje.

​

Geluk is geen zomer van smetteloos blauw,

maar nu en dan een zonnetje.

Geluk dat is geen zeppelin,

't is hooguit een ballonnetje.

​

- Toon Hermans

bottom of page