top of page
  • Laurine

Eerste semester aan de universiteit


Terwijl iedereen uitkijkt naar Kerstmis en niet kan geloven dat het bijna zover is, besefte ik enkele dagen geleden iets heel anders dat voor de deur staat: het einde van mijn eerste semester aan de universiteit. Say what?! Vandaag heb ik nog enkele lessen en dan begint de blokperiode. Het was een wervelwind, maar vandaag kijk ik even terug op de voorbije maanden.

Ik weet nog hoe nerveus ik was de eerste dag. Het zou nu echt gaan beginnen en ik hoopte maar dat het net zo goed zou gaan als ik het me had voorgesteld. Zoals ik eerder al zei ben ik oprecht heel blij met mijn studiekeuze. Ik heb het gevoel dat ik daar helemaal op mijn plek zit en alle vakken boeien me ook echt.

Het was echter niet allemaal rozengeur en maneschijn. Het heeft best een tijdje geduurd voor ik aangepast was aan het nieuwe ritme. De eerste weken voelde ik me bedolven onder de hoeveelheid leerstof en huiswerk. Er zijn verschillende momenten geweest dat ik oprecht twijfelde of ik het hoge tempo kon blijven volhouden. Mijn lichaam leed er erg onder en ik had het gevoel dat er niets anders meer bestond dan school.

En nu zijn we plots al het einde van het semester! Inmiddels ben ik al meer gewend aan het tempo -al blijft het puzzelen om alles gedaan te krijgen- en weet ik dat het allemaal goed komt.

Ik prijs mijzelf nu vooral gelukkig dat ik me zo op mijn plek voel op mijn campus, dat ik een passie heb voor mijn studierichting en dat ik fantastische vrienden heb gemaakt waar ik hele dagen door mee kan lachen.

De komende weken zullen zwaar zijn. Veel studeren en toch hier en daar tijd maken om van de feestdagen te genieten en dan die examens knallen in januari! Maar ik ben er klaar voor, kom maar op! ;)

20191219_090426_edited.jpg

Hey allemaal!

​

Ik ben Laurine (19), een vrolijke studente Toegepaste Taalkunde met een passie voor schrijven. Hier op mijn blog deel ik mijn weg naar het bereiken van mijn dromen en tussendoor deel ik tips en al het moois dat mijn pad kruist.

​

Veel leesplezier!

-xxx-

 OVER MIJ 

 INSTAGRAM 

 FRIENDLY

 REMINDER 

Geluk is geen kathedraal,

misschien een klein kapelletje.

Geen kermis luid en kolossaal,

misschien een carrouselletje.

​

Geluk is geen zomer van smetteloos blauw,

maar nu en dan een zonnetje.

Geluk dat is geen zeppelin,

't is hooguit een ballonnetje.

​

- Toon Hermans

bottom of page