top of page
  • Laurine

Fotolog van de voorbije week


Vandaag iets nieuws op mijn blog! Ik zie andere bloggers vaak in de vorm van een wekelijks dagboekje hun belevenissen delen. Nu sta ik niet te springen om zoveel van mijn privéleven te delen, maar ik vind het wel leuk om jullie af en toe een kijkje te geven in mijn dagelijkse bezigheden. Dus besloot ik om de voorbije week foto's bij te houden (zo goed en zo kwaad als dat lukte) en vertel ik jullie graag wat meer over mijn belevenissen.

WOENSDAG

Vandaag was ik al vroeg op want ik had mijn laatste herexamen. Volgens mij ging het wel goed en vervolgens ging ik nog even met mijn goede vriendin A. iets eten in de stad, zodat we weer konden bijpraten. We gingen samen terug met de waterbus, dat vind ik nog steeds zo'n leuke manier om naar Antwerpen te pendelen. Later die middag ruimde ik alvast mijn cursussen van het voorbije academiejaar op.

DONDERDAG

Ik begon de dag met een bezoekje aan de huisarts, want ik had mijn enkel bezeerd op vakantie en daar had ik nog steeds last van, dus dat wilde ik even laten nakijken. Gelukkig was alles goed en heb ik niets gebroken! Daarna ging ik nog even langs de boekhandel en ik koos De Genadigen van Margaret Owen uit. Waarschijnlijk komt hier binnenkort nog wel een recensie van op MustMagazine, dus kijk daar even voor uit!

In de namiddag ging ik zwemmen met vriendin J. in het plaatselijke zwembad om even aan de warmte te ontsnappen en gezellig bij te praten. Ik was er in geen jaren meer geweest, dus het voelde allemaal heel nostalgisch! 's Avonds bracht ik nog even een ziekenbezoekje aan mijn moeder, die had ik vanwege de examens al even niet gezien. Wel fijn zo in de avondzon fietsen!

VRIJDAG

De ochtend was nogal een hectische waas van huishoudelijke taakjes en boodschappen doen en een poging tot mij to do-lijstje af te werken. Want... Daarna ging ik met mijn goede vriend S. naar de Zoo van Antwerpen. Het was stralend weer die dag, dus heerlijk om de hele tijd buiten te zijn! We gingen ook nog even iets eten bij Five Guys, lekker!

Die avond ging ik alweer terug achter mijn bureau zitten, dit keer om te leren voor mijn theoretisch rijbewijs. Dit was namelijk een van mijn voornemens voor deze zomer en tot nu toe was het er altijd bij ingeschoten. Maar dat is voorbij: geen uitstelgedrag meer!

ZATERDAG

Ik begon de dag heel rustig met een lekker ontbijtje (met kiwi's!) en daarna werkte ik nog aan een aantal blogposts.

's Namiddags fietste ik naar de stad, want ik graag even wat rondkijken. Maar het was er eigenlijk veel te heet voor. Ik kocht wel nog deze mooie bloes bij Sissy Boy (precies mijn maat én aan de helft van de prijs, meevaller!) en deze toffe schriften van Monograph vond ik bij Moose In The City.

Die avond begon ik alvast aan mijn bullet journal voor september. Hier heb je al een kleine sneakpeak van het kleurenschema! De blogpost met het eindresultaat komt zondag online. :)

ZONDAG

Ik had een creatieve ochtend waarbij ik eerst nog de laatste hand legde aan mijn bullet journal en daarna maakte ik verjaardagskaarten voor een aantal vriendinnen die binnenkort jarig zijn. Daar heb ik geen foto's van voor het geval ze deze blogpost lezen en ik wil natuurlijk dat het nog een verrassing blijft.

Ik studeerde ook nog een beetje voor mijn theoretisch rijbewijs. Tot nu toe blijf ik het braaf volhouden, dus misschien gaat het mij echt nog lukken deze zomer, wie weet?

MAANDAG

Ik begon de dag rustig en vulde deze leuke spread aan met foto's van mijn reis naar Granada. Daarna las Steeds verder weg van Helena Fox uit. Het is een boek met mooie hersenspinsels maar naar het einde toe werd het wat langdradig.

Die middag kwam mijn moeder weer thuis, super fijn! En ik had mijn allereerste celloles! Een tijdje terug deelde ik een lijstje met dingen die ik ooit nog wel zou willen leren en de cello was daar één van. Ik had besloten er eindelijk eens tijd voor te maken, want anders blijft het niet meer dan een droom. Dus, zat ik maandag voor het eerst met een cello tussen mijn benen en een strijkstok in mijn handen. Het was gewéldig! Ik vond het echt heel leuk, al heb ik natuurlijk nog een heleboel te leren, ik heb er zin in!

DINSDAG

Dinsdag moest ik al vroeg uit mijn bed, want ik ging weer aan het werk en ik had meteen een vroege shift. Niet dat ik dat erg vond, want stiekem zijn dat mijn favorieten. Het was heel leuk om weer terug te zijn en mijn collega's weer zien, maar 's avonds was ik echt uitgeput.

Toen ik thuis kwam wachtte er een leuke verrassing op mij: ik had post van mijn lieve vriendin Z. uit Australië. We leerden elkaar daar meer dan tien jaar geleden kennen en we houden nog steeds contact en proberen elkaar zo vaak te zien als mogelijk is. Dit keer stuurde ze mij deze prachtige tekening van haar en haar zus en een flesje Canadese maple syrup. Ik ben benieuwd om dat binnenkort eens te proberen!

Die avond was er een loopwedstrijd in mijn dorp, dus ik ging wat vrienden aanmoedigen terwijl die in de hittegolf aan het zweten waren. Respect hoor!

En dat was het alweer voor mijn fotolog van de voorbije week. Best weinig foto's, want ik vergat telkens foto's te nemen van waar ik mee bezig was. Maar ik vond het wel leuk om op deze manier wat meer stil te staan bij de mooie momenten uit mijn week. De komende weken zien mijn dagen er wat meer eentonig uit, want dan ga ik vooral werken en daarnaast leren voor mijn theoretisch rijexamen en oefenen op mijn cello!

Of je nu vakantie hebt of moet werken; maak er nog een fijne week van!

20191219_090426_edited.jpg

Hey allemaal!

​

Ik ben Laurine (19), een vrolijke studente Toegepaste Taalkunde met een passie voor schrijven. Hier op mijn blog deel ik mijn weg naar het bereiken van mijn dromen en tussendoor deel ik tips en al het moois dat mijn pad kruist.

​

Veel leesplezier!

-xxx-

 OVER MIJ 

 INSTAGRAM 

 FRIENDLY

 REMINDER 

Geluk is geen kathedraal,

misschien een klein kapelletje.

Geen kermis luid en kolossaal,

misschien een carrouselletje.

​

Geluk is geen zomer van smetteloos blauw,

maar nu en dan een zonnetje.

Geluk dat is geen zeppelin,

't is hooguit een ballonnetje.

​

- Toon Hermans

bottom of page