top of page
  • Laurine

Hoogtepunten van 2018


2018 was een jaar van grote veranderingen: ik startte aan de universiteit, mijn achttiende verjaardag, ... Maar er kon geen groter contrast zijn tussen de eerste en de laatste dag van het jaar. Begin dit jaar was ik erg gestrest en niet zo gelukkig en hoewel ik vandaag (31 december) heel de dag moet studeren voor mijn aankomende examens ben ik toch heel gelukkig. Ik ben op het juiste pad en meer kan ik niet vragen. :) Dus, kijk ik even terug op de hoogtepunten van het voorbije jaar.

CONCERT DODIE | In februari vorig jaar ging ik met een goede vriend naar het concert van Dodie! Ik hoor haar muziek heel graag doordat het zo opgewekt en rustgevend is. Ik ga gewoonlijk niet zo vaak naar concerten, maar ik heb echt genoten van die avond!

GAATJES LATEN SCHIETEN | In maart nam ik een spannende beslissing om gaatjes te laten schieten. Ik had er al een tijdje over nagedacht en hakte uiteindelijk de knoop door en ging langs de juwelier. En ik heb er absoluut geen spijt van gehad!

EINDEJAARSREIS | Zeker een van de hoogtepunten van het voorbije jaar was de eindejaarsreis naar Italië! Een week volgepropt met talloze toeristische en historische highlights en veel gezellige momenten met mijn toenmalige medestudenten. GALABAL | In mei was het tijd voor een nog een evenement dat bij het laatste jaar middelbare school hoort: het gala bal. Het was heel leuk om iedereen zo mooi gekleed en blij te zien. Een hele avond je mooi voelen en dansen met je vrienden, niet slecht toch?

AFSTUDEREN AAN MIDDELBARE SCHOOL | Een groot moment dat een belangrijke periode in mijn leven afsloot!

AZOREN | Ik heb nog nooit zoveel gereisd als in het voorbije jaar. Aan het begin van de zomervakantie ging ik naar de Azoren met mijn familie. Heerlijke vakantie! Je vind mijn blogposts over deze vakantie hier.

TOMORROWLAND | Nu ik achttien werd, was ik ook oud genoeg om naar Tomorrowland te gaan! Samen met een goede vriendin heb we de hele dag genoten van de muziek en de sprookjesachtige omgeving!

VAKANTIEJOB | De voorbije zomer startte ik aan een nieuwe vakantiejob. Klinkt misschien zo leuk, maar dat was het verrassend genoeg wel! Een heel fijne werkomgeving en daarbovenop leerde ik ook nog een heleboel toffe mensen kennen.

MALTA | Deze zomer ging ik ook voor het eerst met vriendinnen op vakantie. We gingen naar het zonnige (lees: bloedhete) Malta! Een heel fijne vakantiebestemming! Lees hier meer over mijn avonturen in Malta.

ZWITSERLAND | En vlak na Malta (ja, echt meteen erna) reisde ik af naar Zwitserland voor het wereldkampioenschap mountainbike waar een goede vriendin van mij aan deelnam. Een geweldige ervaring om zoiets van dichtbij mee te maken en haar te kunnen steunen in haar grote droom.

START UNIVERSITEIT |De meest ingrijpende gebeurtenis van de afgelopen tijd, was waarschijnlijk wel dat ik begon aan mijn studie Toegepaste Taalkunde. Het duurde even voor ik was aangepast aan de nieuwe situatie, maar inmiddels voel ik me daar helemaal op mijn plek.

KERSTMARKT DORTMUND | Begin december ging ik met een aantal vrienden naar de grootste kerstmarkt ter wereld in Dortmund. Het was een dag vol gezelligheid, snoepen en kerstmuziek. Veel beter wordt het leven niet, toch?

2018 was een leerzaam jaar en ik hoop dat we in 2019 vooral kunnen genieten. Dankjewel aan iedereen die het voorbije jaar aan mijn zijde heeft gestaan en aan iedereen die mijn blogjes heeft gelezen of een reactie heeft achtergelaten: Jullie zijn geweldig!

Maak iets moois van 2019! ♥

20191219_090426_edited.jpg

Hey allemaal!

​

Ik ben Laurine (19), een vrolijke studente Toegepaste Taalkunde met een passie voor schrijven. Hier op mijn blog deel ik mijn weg naar het bereiken van mijn dromen en tussendoor deel ik tips en al het moois dat mijn pad kruist.

​

Veel leesplezier!

-xxx-

 OVER MIJ 

 INSTAGRAM 

 FRIENDLY

 REMINDER 

Geluk is geen kathedraal,

misschien een klein kapelletje.

Geen kermis luid en kolossaal,

misschien een carrouselletje.

​

Geluk is geen zomer van smetteloos blauw,

maar nu en dan een zonnetje.

Geluk dat is geen zeppelin,

't is hooguit een ballonnetje.

​

- Toon Hermans

bottom of page