top of page
  • Laurine

Laatste lesweek & nieuwe studieplek!


Het voelt allemaal nogal onrealistisch, maar toch is het zover: de laatste lesweek van mijn eerste jaar aan de universiteit. Het is zelfs al niet meer een gewone week, want ik heb al twee belangrijke testen die meetellen voor m'n examen en een aantal lessen vallen weg. Ik kan er niet meer om heen: het is weer examenperiode. Tijd om even terug te blikken op wat er allemaal gebeurd is de voorbije maanden.

Het laatste wat ik vertelde was dat het lesvrije week was. Dat is alweer een hele tijd geleden, maar toch voelde dit semester veel korter aan dan het vorige. Ik was al veel vroeger bezig met de examens en veranderde mijn planning daar dan ook sneller naar. Niet slecht natuurlijk, maar wel jammer want daardoor voelt het alsof ik al heel lang bezig ben met de examens terwijl ze eigenlijk nog moeten beginnen.

Of ik me nu zelfverzekerder voel door al deze voorbereiding? Gek genoeg, niet nee. In tegendeel zelfs, vorig semester leefde ik in zo'n rush waarbij ik maar probeerde te hollen en bij te blijven, dat ik niet veel tijd had om erbij stil te staan. Die tijd had ik pas in de blokperidoe en toen moest ik gewoon alles op alles zetten. Nu daarentegen heb ik wel die ademruimte en daardoor ook de druk om het beter te doen dan vorig semester.

Sinds kort heb ik wel een leuke nieuwe studieplek! Doordat mijn kamer naar zuiden gericht is, is het daar tijdens de zomermaanden vaak te warm om te studeren, waardoor ik meestal naar andere kamers in het huis vlucht. Maar vanaf nu kan ik mij in ons vernieuwde tuinhuisje terugtrekken. Geen lawaai, geen afleidingen en frisse buitenlucht. Ideaal, niet? En het is er nog gezellig ook, dankzij deze prachtige foto op hout van onze reis naar Hawaï. Een foto op hout maken is unieke manier om je vakantieherinneringen levendig te houden en de boel wat op te vrolijken. Ik ben er zeker van dat deze leuke studieplek het leed van het studeren wel zal verzachten de komende maand.

Het zijn de laatste loodjes nu, aan alle studenten: toi, toi, toi!

*Disclaimer: Deze blogpost is tot stand gekomen door middel van een samenwerking. Dit beïnvloedt op geen enkele manier mijn mening. *

20191219_090426_edited.jpg

Hey allemaal!

​

Ik ben Laurine (19), een vrolijke studente Toegepaste Taalkunde met een passie voor schrijven. Hier op mijn blog deel ik mijn weg naar het bereiken van mijn dromen en tussendoor deel ik tips en al het moois dat mijn pad kruist.

​

Veel leesplezier!

-xxx-

 OVER MIJ 

 INSTAGRAM 

 FRIENDLY

 REMINDER 

Geluk is geen kathedraal,

misschien een klein kapelletje.

Geen kermis luid en kolossaal,

misschien een carrouselletje.

​

Geluk is geen zomer van smetteloos blauw,

maar nu en dan een zonnetje.

Geluk dat is geen zeppelin,

't is hooguit een ballonnetje.

​

- Toon Hermans

bottom of page