top of page
  • Laurine

Malta | Harbour cruise én Pretty Bay


Vorige week deelde ik mijn foto's van de prachtige stad Valletta, maar er is natuurlijk veel meer te zien op Malta. Op het eiland zijn namelijk ook talloze stranden en het is ook de ideale gelegenheid om een boottochtje te maken. Kijk je mee?

Na rond te dwalen in Valletta, was het tijd om de stad te verruilen voor het strand eens. Na een -bloedhete!- ochtend waarop we een bezoekje brachten aan een plaatselijk marktje, wilden we graag naar het strand om wat af te koelen. Er zijn talloze stranden op Malta en deze dag kozen wij: Pretty Bay. Maar don't let the name fool you! Hoewel dit strand er op deze foto misschien wel idyllisch uitziet, kijk je vanop het strand uit op een industriële haven met containerschepen. Degene die deze baai ooit benoemde, heeft ongetwijfeld een goed gevoel voor humor!

Een andere leuke activiteit om aan de hitte te ontsnappen is een harbour cruise maken. Terwijl je heerlijk tot rust komt op de boot, vaar je langs verschillende baaien in de buurt van Valletta en kan je al de mooie bouwwerken bewonderen.

Opvallend is dat je hier overal in de stad kan zien dat de Engelse heerschappij sporen heeft achtergelaten. Zo zie je hier een van de iconische rode telefooncellen net zoals in Londen. Maar ook gebeurt alle officiële correspondentie nog in het Engels, terwijl de spreektaal onder de lokale bevolking altijd Maltees is gebleven.

Ziezo, dit was nog een glimp van mijn verblijf in Malta. Ik heb echt heimwee nu ik al die zonnige foto's weer bekijk terwijl de temperaturen hier rond het vriespunt liggen. Geloof het of niet, maar ik ben al terug toe aan vakantie. ;)

20191219_090426_edited.jpg

Hey allemaal!

Ik ben Laurine (19), een vrolijke studente Toegepaste Taalkunde met een passie voor schrijven. Hier op mijn blog deel ik mijn weg naar het bereiken van mijn dromen en tussendoor deel ik tips en al het moois dat mijn pad kruist.

Veel leesplezier!

-xxx-

 OVER MIJ 

 INSTAGRAM 

 FRIENDLY

 REMINDER 

Geluk is geen kathedraal,

misschien een klein kapelletje.

Geen kermis luid en kolossaal,

misschien een carrouselletje.

Geluk is geen zomer van smetteloos blauw,

maar nu en dan een zonnetje.

Geluk dat is geen zeppelin,

't is hooguit een ballonnetje.

- Toon Hermans

bottom of page