top of page
  • Laurine

Mijn werkdag in bullet points


Vandaag eens iets anders: ik geef je een kijkje in mijn bezigheden op een willekeurige werkdag. Dit is een samenraapsel van de dingen die ik doe en de gedachten die door mijn hoofd gaan tijdens het werken. Even ter info: ik werk als jobstudent bij een grote sportwinkel, waar ik ondertussen al twee jaar met veel plezier werk.

06:00 - De wekker gaat!

★ Zes uur 's ochtends blijft toch wel pijnlijk vroeg om op te staan, vooral tijdens de zomermaanden.

★ De fiets op en vertrekken maar!

08:00 - Begin van de werkdag

★ Vroege shiften zijn toch wel mijn favoriet. Ik begin dan voor de winkel opent en die rust voor alle drukte is fijn. Bovendien heb ik dan een vroege start van de dag en nog veel vrije tijd na mijn werkuren, heerlijk!

★ Die nieuwe winkelverantwoordelijke heeft goede muzieksmaak, waardoor het vaak lijkt alsof ik de hele dag sta te werken met mijn eigen playlist op de achtergrond.

08:30 - Leveringen van de vrachtwagen lossen in de transit

★ Work-out van de dag: een uurtje in de transit werken. Pfff, zulke zware dozen!

10:00 - Het nieuw geleverde materiaal in de winkelrekken leggen

★ Ik heb honger. Maar het is nog te vroeg om al pauze te nemen. Dilemma's... Nog even volhouden, Laurine!

★ Oké, ik heb echt honger. Is het normaal om nu al honger te hebben?

★ Kind op een step: uitwijken -ik herhaal- uitwijken!

12:30 - 13:30 - Eindelijk lunchpauze!

★ Soms ben ik echt zo'n goede verkoper dat ik er zelf van schrik.

★ Aantal potentiële dieven in de winkel: 2

★ Aantal kindjes die hun ouders kwijt waren: 5

14:30 - 14:45 - Nog even een kwartiertje aan de drukte van de winkel ontsnappen

★ Help, die klant spreekt Frans! Hoe moest dat nu ook alweer?

★ Mijn werkdag zou niet zo leuk zijn zonder al die grappige uitspraken van kinderen. Zulke momenten zijn echt goud waard!

16:00 - Einde van de werkdag

Ziezo, dit was een greep uit een willekeurige werkdag. Uiteraard verschilt iedere werkdag van elkaar doordat ik een vroege of een late shift heb en afhankelijk daarvan andere taken heb en dat is nog zonder enige onverwachte problemen die misschien opduiken.

Wat doe jij voor (vakantie)werk?

20191219_090426_edited.jpg

Hey allemaal!

​

Ik ben Laurine (19), een vrolijke studente Toegepaste Taalkunde met een passie voor schrijven. Hier op mijn blog deel ik mijn weg naar het bereiken van mijn dromen en tussendoor deel ik tips en al het moois dat mijn pad kruist.

​

Veel leesplezier!

-xxx-

 OVER MIJ 

 INSTAGRAM 

 FRIENDLY

 REMINDER 

Geluk is geen kathedraal,

misschien een klein kapelletje.

Geen kermis luid en kolossaal,

misschien een carrouselletje.

​

Geluk is geen zomer van smetteloos blauw,

maar nu en dan een zonnetje.

Geluk dat is geen zeppelin,

't is hooguit een ballonnetje.

​

- Toon Hermans

bottom of page