top of page
  • Laurine

Podcasts die je moet luisteren!


In het verleden deelde ik al welke TED Talks je moet luisteren en welke YouTube kanalen een kijkje waard zijn, maar ik sprak nog nooit eerder over welke podcasts leuk zijn om te luisteren. Best gek eigenlijk, want ik leer de meeste podcasts juist kennen via tips van anderen. Dus ben je op zoek naar iets nieuws om te luisteren? Lees dan zeker verder!

THE LAVENDAIRE LIFESTYLE

Dit is de podcast van Aileen Xu die ik ook al noemde in een eerdere blogpost vanwege haar YouTube kanaal: Lavendaire, maar ze is gewoon een heel inspirerende vrouw. In haar podcast spreekt ze iedere aflevering met een andere gast over onderwerpen die variëren van het leven tot dromen bereiken. Ze is heel kalm en ontspannen en zorgt voor veel nieuwe inzichten bij haar luisteraars.

WHAT WE SAID

Deze podcast is veel luchtiger en relaxter dan de vorige. Twee jonge vrouwen bespreken per aflevering een onderwerp en bespreken het uitgebreid aan de hand van anekdotes van de luisteraars. Wat deze podcast zo leuk maakt is de humor en de leuke interacties tussen de twee vriendinnen. Neem zeker een kijkje, er zit vast wel een onderwerp bij dat je aanspreekt.

TRUST NOBODY

De volgende podcast is er een voor fans van De Mol of Wie is de mol, want hierin wordt zowel de Belgische als de Nederlandse versie van het programma uitvoerig besproken. Na iedere aflevering volgt er een uitgebreide analyse van de opdrachten, verdachten, ... Echt een leuke manier om nóg meer van het programma te genieten.

A LITTLE ABOUT A LOT

Deze is vergelijkbaar met What we said, aangezien deze ook gepresenteerd wordt door twee jonge twintigers en -zoals de naam als doet vermoeden- ze zowat alles en niets bespreken. Heel variërend en verfrissend.

MODERN LOVE

Tenslotte nog de Modern Love podcast. Deze verschilt van de vorige in dit lijstje, omdat dit meer een verhalende podcast is. Hierin worden essays uit een column uit de New York Times voorgelezen door bekende acteurs. De podcast is enerzijds heel verrijkend doordat allerlei verschillende vormen van liefde aan bod komen en anderzijds ook heel ontspannend om te luisteren voor het slapen.

Ik ben heel benieuwd naar jullie tips: welke podcast(s) moet ik zéker luisteren?

20191219_090426_edited.jpg

Hey allemaal!

Ik ben Laurine (19), een vrolijke studente Toegepaste Taalkunde met een passie voor schrijven. Hier op mijn blog deel ik mijn weg naar het bereiken van mijn dromen en tussendoor deel ik tips en al het moois dat mijn pad kruist.

Veel leesplezier!

-xxx-

 OVER MIJ 

 INSTAGRAM 

 FRIENDLY

 REMINDER 

Geluk is geen kathedraal,

misschien een klein kapelletje.

Geen kermis luid en kolossaal,

misschien een carrouselletje.

Geluk is geen zomer van smetteloos blauw,

maar nu en dan een zonnetje.

Geluk dat is geen zeppelin,

't is hooguit een ballonnetje.

- Toon Hermans

bottom of page