top of page
  • Laurine

6 Slechte gewoontes waar je nu mee moet ophouden


Het leven is druk en lijkt tegenwoordig nooit stil te staan. We staan niet meer stil bij wat we nu eigenlijk doen met onze tijd. Ondertussen kweken we slechte gewoontes, waar we maar moeilijk meer vanaf geraken. Vandaag bespreek ik zes slechte gewoontes waar je nu mee moet ophouden, zodat je weer meer van het leven kan genieten!

KLAGEN

Het kan fijn zijn om je hart bij iemand te luchten, maar aan alles is een grens. Wees je bewust van wanneer je hart luchten meer in klagen veranderd. Niemand vindt het leuk om daar naar te luisteren, maar -nog veel belangrijker!- je wordt er zelf ook niet vrolijker van. Blijf niet in die negatieve spiraal hangen en houdt op met klagen.

JEZELF VERGELIJKEN MET ANDEREN

Tegenwoordig lijkt het haast wel een tweede natuur om jezelf met anderen te vergelijken. Het is bijna niet meer te vermijden, maar probeer jezelf liever te vergelijken met je vroegere zelf. Focus op de vooruitgang die je al hebt gemaakt en wees daar trots op! Nog niet overtuigd? Ik deelde onlangs enkele tips voor meer zelfvertrouwen.

DINGEN VOOR ANDEREN DOEN & NIET VOOR JEZELF

Dit is zeker een van mijn eigen valkuilen. Ik ben behulpzaam van aard en wil iedereen dan ook graag helpen en voor iedereen het werk verlichtten. Maar neem daardoor vaak te veel hooi op mijn vork. Belangrijk is dus om jezelf de vraag te stellen voor je iets toezegt: Heb ik hier baad bij? Wíl ik dit wel doen? Als het antwoord nee is, kan je beter twee keer nadenken voor je toezegt. Wedden dat je jezelf later dankbaar bent?

HAAT KOESTEREN VOOR IETS OF IEMAND

Het is zinloos en uitputtend, zo simpel als dat. Krop zulke gevoelens niet op, maar laat het achter je. Je wordt er echt niet gelukkiger van daar nog steeds kwaad te zijn op die ene pestkop uit de kleuterklas.

VAAK SLECHT ETEN

Het lijkt misschien vanzelfsprekend, maar ik merk zelf heel erg dat ik me futloos en uitgeput voel, wanneer ik te vaak 'slechte' dingen eet. Nu ben ik zelf geen fan van diëten of jezelf niets lekkers meer gunnen. Maar houdt het in de gaten en kies voor vers eten.

BELANGRIJKE TAKEN UITSTELLEN

Je kent het vast wel; Je hebt een belangrijke taak te doen, dat veel tijd vraagt en eigenlijk kijk je er een beetje tegenop. De oplossing? Ach, ik doe het morgen wel. Het lijkt misschien een simpele oplossing, maar dat is maar tijdelijk. Uiteindelijk, speelt het toch nog altijd in je gedachten en ga je er steeds meer tegenop zien. Het is toch een veel leuker vooruitzicht dat die stomme taak straks verleden tijd is?

TIJD VERSPILLEN OP SOCIALE MEDIA

We zijn er allemaal schuldig aan. Ik wil niet weten hoe veel tijd ik per week verspil aan sociale media, vaak omdat ik me verveel. Besteed deze tijd liever nuttig of doe iets waar je écht blij van wordt. Dat geeft veel meer voldoening!

Aan welke slechte gewoonte maak jij je weleens schuldig?

20191219_090426_edited.jpg

Hey allemaal!

​

Ik ben Laurine (19), een vrolijke studente Toegepaste Taalkunde met een passie voor schrijven. Hier op mijn blog deel ik mijn weg naar het bereiken van mijn dromen en tussendoor deel ik tips en al het moois dat mijn pad kruist.

​

Veel leesplezier!

-xxx-

 OVER MIJ 

 INSTAGRAM 

 FRIENDLY

 REMINDER 

Geluk is geen kathedraal,

misschien een klein kapelletje.

Geen kermis luid en kolossaal,

misschien een carrouselletje.

​

Geluk is geen zomer van smetteloos blauw,

maar nu en dan een zonnetje.

Geluk dat is geen zeppelin,

't is hooguit een ballonnetje.

​

- Toon Hermans

bottom of page