top of page
  • Laurine

XL Gift guide voor Kerstmis!


Met elke dag die voorbij gaat, komt Kerstmis dichterbij, maar stijgt ook de pakjesstress. Heb jij al alle kerstinkopen achter de rug? Zo niet is deze giftguide voor jou! Ik heb de cadeau pakketten in zeven categorieën opgedeeld. Inspiratie genoeg, dus!

PAPERLOVERS

De kans is groot dat je wel iemand in je omgeving hebt die dol is op knutselen, schrijven, bulletjournalen, ... Kortom iemand die graag creatief bezig is. Voor deze mensen kan je een paperlover pakket samenstellen. Het eerste waarmee je deze mensen erg blij kan maken is door hen een tijdschriftabonnement te geven. Leuke aanrader is Flow Magazine, maar er eender welk tijdschrift is goed. Ten tweede kan je degene een mooie agenda of bullet journal geven. Helemaal geen saai cadeau, maar juist erg praktisch! Tip: tast even af welke van de twee degene het liefst gebruikt. Geef dit in combinatie met een paar fijne pennen en kleurrijke washi tapes en stickers en je paperlover is helemaal in de wolken!

ESCAPE ROOM

Het volgende pakket lijkt me heel leuk om aan iemand uit je vriendenkring te geven. Want het hoofdcadeau van deze set zijn tickets voor een escape room! Zelf vind ik dat een super toffe activiteit om met vrienden te doen en je hersenen nog eens goed te pijnigen. In combinatie met de tickets is het leuk om enkele breinbreker puzzels te geven, zodat degene meteen een beetje kan oefenen! En ten slotte lijkt het me leuk om het spannende boek Escape Room van Maren Stoffels erbij te geven. Maar wees gewaarschuwd: na het lezen durf je misschien niet meer te gaan! Tip: geef de cadeaus in de volgende volgorde, zodat de ontvanger steeds kleine hints krijgt: breinbreker-boek-tickets.

BOOK LOVER

Over boeken gesproken... Geef een heus boekenpakket, waar iedere book lover van droomt. Geef jouw all time favourite boek, want als jij er zo gek van bent is de kans groot dat je vriend/ vrienden er ook dol op is! Een aangrijpende roman of net een confronterend non-fictie boek. Je maakt het pakket af met enkele leuke goodies zoals een mooie bladwijzer of een toffe mok.

MOVIE ADDICT

Iets waar je vast een heleboel mensen mee blij kan maken is een Netflix abonnement! Ideaal voor de filmliefhebber in je omgeving, zodat degene onbeperkt naar zijn/haar favoriete films en series kan kijken. Wil je het cadeau nog wat persoonlijker maken, voeg dan een lijstje met jouw aanraders toe. Om het af te maken kan je nog een leuk schriftje toevoegen, waarin degene eventueel filmrecensies kan in opschrijven. En je maakt het pakket compleet door een pakje popcorn of andere snacks toe te voegen!

MUSIC MASTER

Boeken, films en natuurlijk ook een pakket voor muziekliefhebbers. De hoofdprijs? Concerttickets! Super leuk om bijvoorbeeld aan vrienden te geven en dan samen naar het concert te gaan. Een ervaring aan iemand geven, blijft toch het leukste. Wil je het pakket helemaal te gek maken, voeg dan een Spotify abonnement of giftcard toe. Maakt het af met een paar oortjes of een koptelefoon.

SELFCARE

Heeft iemand je omgeving een stressvolle periode achter de rug? Dan kan het leuk zijn om degene een een selfcare pakket te geven, zodat degene een dagje voor zichzelf kan nemen. Stap 1: comfortabel zijn. Dat betekent een knus paar pantoffels en een mooie pyjama. Ik kan zelf altijd heel erg genieten van een leuke en warme pyjama aan te hebben, dan ben ik meteen in ontspanningsmodus. Wat ook altijd voor een knusse sfeer zijn kaarsen of geurstokjes. Hoe mooi zijn deze van Zara Home? Geen me-time zonder een lang bad met fijne verzorgingsproducten (showergel, bodylotion, ...), keuze genoeg! Ten slotte kan je nog wat lekkere thee aan het pakket toevoegen, want ook dat kan niet ontbreken in een selfcare pakket.

MANNEN

Deze laatste categorie blijkt vaak erg moeilijk te zijn. Natuurlijk kan je de mannen in je leven blij maken met een van de voorgaande pakketten, maar hier zijn nog enkele ideetjes waar je niet echt iets mee kan verkeerd doen: een muts en sjaal (altijd handig!), sportkleding, koptelefoon en -ten slotte- een stevige rugzak.

Hopelijk helpt deze giftguide je bij het zoeken van de perfecte cadeaus voor je geliefden. Als je zelf nog leuke ideeën hebt, deel ze dan zeker in de reacties. Zo helpen we elkaar allemaal een beetje!

20191219_090426_edited.jpg

Hey allemaal!

Ik ben Laurine (19), een vrolijke studente Toegepaste Taalkunde met een passie voor schrijven. Hier op mijn blog deel ik mijn weg naar het bereiken van mijn dromen en tussendoor deel ik tips en al het moois dat mijn pad kruist.

Veel leesplezier!

-xxx-

 OVER MIJ 

 INSTAGRAM 

 FRIENDLY

 REMINDER 

Geluk is geen kathedraal,

misschien een klein kapelletje.

Geen kermis luid en kolossaal,

misschien een carrouselletje.

Geluk is geen zomer van smetteloos blauw,

maar nu en dan een zonnetje.

Geluk dat is geen zeppelin,

't is hooguit een ballonnetje.

- Toon Hermans

bottom of page